Announcement

Collapse
No announcement yet.

K:ventilationsvred/fläktvred Ritmo serie 1 -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K:ventilationsvred/fläktvred Ritmo serie 1 -80

    Söker efter ventilationsvred till Ritmon.Se bild.
    Alternativ hela konsollen.
    Mvh Mats 0707-7470308
    Click image for larger version

Name:	bilder v29 145.JPG
Views:	1
Size:	119.1 KB
ID:	258081

    - - - Updated - - -

    Är inte själva vredet som gått sönder utan delen inanför(se bilden).Plast och åter plast på dessa bilar.Click image for larger version

Name:	bilder v29 118.JPG
Views:	1
Size:	102.5 KB
ID:	258082


    FIXAT!!!!!!!
    Last edited by alfamats; 22 July 2013, 22:15.
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    De andades verkligen precision i dessa vred mins jag
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Originally posted by pazzo View Post
      De andades verkligen precision i dessa vred mins jag
      Det är en jäkla konstruktion.Det sitter en liten mikrokontakt(iofs modell större än dagens microbrytare) i anslutning till vredet också.Själva prytteln jag är ute efter ska löpa i själva vredet,i en ingjuten spiralformad kuliss.Har aldrig sett ngt liknande

      Boven i dramat är iallafall vajern till friksluftsluckan i värmepaketet som sitter under scoopet.Vajern rostar fast.Vatten och bös kommer in i höljet och vajern är monterad så det rinner rakt ner i den.Kan tänka mig att det inte tog många år innan detta skedde.

      Jag kom på det när jag funderade varför det är så dåligt med friskluftsflöde in i bilen,brukar ju var bra på italienarna annars.Klaffen till friskluften var nästan helt stäng och som sagt vajern helt fastrostad. / mats
      Last edited by alfamats; 22 July 2013, 07:25.
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Jag kan leta i Italien till dig om det är intressant?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Tack för erbjudandet pazzo!

          jag fick ett telefonsamtal i morse att det fanns en drös med vred i Fagersta.Så jag tog mig en tur dit.Så nu är det bara att plocka ner konsollen igen och montera dit friska saker.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment

          Working...
          X