Till salu: Fiat Argenta 120ie 1985, pga utrymmesskäl.
För den oinvigde - Fiats sista bakhjulsdrivna, med 2-liters TC-motorn med Bosch LE-Jetronic insprutning.
# Grönmetallic
# Manuell 5-växlad
# Dragkrok (får dra 1500kg)
# All std utrustning naturligtvis; taklucka, servo, elhissar, c-lås, etc.
Har gått ca 11000mil och gick som den berömda klockan i motorn sist den var igång.
Nu har den stått avställd i en lada sedan 2003.
Tectylad sedan ny, alltså mkt mindre rost än brukligt på dessa. Förra ägaren (Torbjörn på MT Motor i Uppsala) gjorde dock ett halvhjärtat försök att fixa ytrost här o var, eller rättare sagt han slipade och ingenting mer.. Där är sedan jag köpte bilen rostvax som stoppat vidare spridning.
Aldrig krockad eller reparerad, helt original.
Fel:
# Dålig koppling (ny medföljer)
# Rost här och var men inte mkt strukturellt.
# Elhissarna fram går trögt och behöver smörjas. (förmodligen pga extra rostskydd i dörrarna)
# original hjulsidor saknas
Köptes för sina (ospruckna) stötfångare som är extremt svåra att få tag på. Men bilen är fortfarande oskruvad då jag hittat delar på annat håll (dock fortfarande inte bakre stötfångaren).
Har funderat på att bygga racebil av den men den är för unik och komplett för det tycker jag.
Pris 10000kr el. bud.
Tel. 0765 416262.
Står söder om Uppsala.
Vill såklart helst sälja den till en Fiatisti härifrån, men om nöden kräver hamnar den på Blocket så småningom.
Argenta på Wikipedia:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Argenta
För den oinvigde - Fiats sista bakhjulsdrivna, med 2-liters TC-motorn med Bosch LE-Jetronic insprutning.
# Grönmetallic
# Manuell 5-växlad
# Dragkrok (får dra 1500kg)
# All std utrustning naturligtvis; taklucka, servo, elhissar, c-lås, etc.
Har gått ca 11000mil och gick som den berömda klockan i motorn sist den var igång.
Nu har den stått avställd i en lada sedan 2003.
Tectylad sedan ny, alltså mkt mindre rost än brukligt på dessa. Förra ägaren (Torbjörn på MT Motor i Uppsala) gjorde dock ett halvhjärtat försök att fixa ytrost här o var, eller rättare sagt han slipade och ingenting mer.. Där är sedan jag köpte bilen rostvax som stoppat vidare spridning.
Aldrig krockad eller reparerad, helt original.
Fel:
# Dålig koppling (ny medföljer)
# Rost här och var men inte mkt strukturellt.
# Elhissarna fram går trögt och behöver smörjas. (förmodligen pga extra rostskydd i dörrarna)
# original hjulsidor saknas
Köptes för sina (ospruckna) stötfångare som är extremt svåra att få tag på. Men bilen är fortfarande oskruvad då jag hittat delar på annat håll (dock fortfarande inte bakre stötfångaren).
Har funderat på att bygga racebil av den men den är för unik och komplett för det tycker jag.
Pris 10000kr el. bud.
Tel. 0765 416262.
Står söder om Uppsala.
Vill såklart helst sälja den till en Fiatisti härifrån, men om nöden kräver hamnar den på Blocket så småningom.
Argenta på Wikipedia:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Argenta
Comment