Announcement

Collapse
No announcement yet.

Div Uno & Ritmo delar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Div Uno & Ritmo delar

    Jag har som jag nämnt i annan tråd tänkt storstäda i garaget snart och Unodelarna vill jag göra mig av med
    Jag har en hel del beg smådelar som jag vet eller tror är Uno, som dörrdetaljer, motorstyrning, säkringsbox, glas och dessutom en baklucka som har mindre rosthål.

    Till Ritmo finns en hel de plåt, men ingen som jag ser något större värde i då mycket är till viss del kapade eller beg
    Men jag har 2 st nya bakre kofångare till ritmo

    Jag har försökt sålt dessa delar, men inget intresse finns

    Jag har säkert mer som jag inte vet vad det är, så om någon vill komma förbi och kolla på det jag har är ni välkomna till Västerås.
    Jag kan bjuda på kaffe

    Dessa delar skulle jag helst se att någon entusiast tar hand om.
    Det är för svårt att identifiera alla delar och jag har inte tid med det heller.
    Så vill någon ha delarna får ni dem gratis.
    Annars är det tyvärr återvinning som gäller för de större delarna utom de nya kofångarna till Ritmo.
    De hoppas jag ska gå att sälja till slut
    Är någon intresserad av just dem, så ge mig ett pris för vad de är värda för dig

    Bilder på en del av delarna finns här:
    https://app.box.com/s/ky9jxh8ccphtpnjygvk0

  • #2
    Originally posted by OlleBull View Post
    Jag har som jag nämnt i annan tråd tänkt storstäda i garaget snart och Unodelarna vill jag göra mig av med
    Jag har en hel del beg smådelar som jag vet eller tror är Uno, som dörrdetaljer, motorstyrning, säkringsbox, glas och dessutom en baklucka som har mindre rosthål.

    Till Ritmo finns en hel de plåt, men ingen som jag ser något större värde i då mycket är till viss del kapade eller beg
    Men jag har 2 st nya bakre kofångare till ritmo

    Jag har försökt sålt dessa delar, men inget intresse finns

    Jag har säkert mer som jag inte vet vad det är, så om någon vill komma förbi och kolla på det jag har är ni välkomna till Västerås.
    Jag kan bjuda på kaffe

    Dessa delar skulle jag helst se att någon entusiast tar hand om.
    Det är för svårt att identifiera alla delar och jag har inte tid med det heller.
    Så vill någon ha delarna får ni dem gratis.
    Annars är det tyvärr återvinning som gäller för de större delarna utom de nya kofångarna till Ritmo.
    De hoppas jag ska gå att sälja till slut
    Är någon intresserad av just dem, så ge mig ett pris för vad de är värda för dig

    Bilder på en del av delarna finns här:
    https://app.box.com/s/ky9jxh8ccphtpnjygvk0
    Bakre stötis låter intressant,min bakre skiftar i färg trots mirakelmedel,sodablästring mm.Vet du om det är de ljusa eller mörkare stötisarna du har?
    Fick nämligen tag på en superfin som såg ut att ha samma färg som mina (ljusgrå) Men efter en rejäl rengörning visade dom sig vara av den mörkare nyansen grått. /mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #3
      Jag tittar gärna på grejorna när jag kör upp till Skokloster. Har ju några Ritmosar som jag ska renovera så småningom men har dålig koll på vad som egentligen behövs.
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Ni är välkomna om ni har vägarna förbi.

        Jag ska förhoppningsvis till skokloster med min 131: a, men jag har lite att fixa på den innan och jag jobbar rätt mycket just nu.
        Men det är en stor anledning till att garaget måste rensas.
        Det är bra om man kan komma in med bilen som första steg. Lol

        Mats: Tyvärr tror jag det dessa är mörkare.
        Nu vet jag inte skillnaden, men jag misstänker att de du är ute efter ska vara ljusgrå som på vissa 131: or
        De jag har är ungefär samma mörka nyans som de flesta andra plastkofångare
        Last edited by OlleBull; 3 April 2015, 20:11.

        Comment


        • #5
          Ingen som är intresserad av något mer?
          Nästa helg åker allt på återvinning annars.

          Det är mest beg delar till Uno som dörrdetaljer, bälten och gummilister. Jag har ingen aning om vad mycket av det passar till, men en del står Uno 70 på
          Även en del sidoglas och ekonomiplåt finns.
          Till Ritmo finns ett par beg dörrar, bak o fram skärmar och en huv.

          Jag har svårt att sälja dessa då jag inte vet vad de är till för bilar och skänker gärna bort dem till någon som vill ha dem

          Nya delar kommer sparas till viss del om jag anser att de kan säljas.
          Men t.ex kommer jag kasta de sönderkapade helsidorna till Ritmo om ingen vill ha dem
          De tar enorm plats i garaget

          Comment


          • #6
            Originally posted by OlleBull View Post
            Jag har som jag nämnt i annan tråd tänkt storstäda i garaget snart och Unodelarna vill jag göra mig av med
            Jag har en hel del beg smådelar som jag vet eller tror är Uno, som dörrdetaljer, motorstyrning, säkringsbox, glas och dessutom en baklucka som har mindre rosthål.

            Till Ritmo finns en hel de plåt, men ingen som jag ser något större värde i då mycket är till viss del kapade eller beg
            Men jag har 2 st nya bakre kofångare till ritmo

            Jag har försökt sålt dessa delar, men inget intresse finns

            Jag har säkert mer som jag inte vet vad det är, så om någon vill komma förbi och kolla på det jag har är ni välkomna till Västerås.
            Jag kan bjuda på kaffe

            Dessa delar skulle jag helst se att någon entusiast tar hand om.
            Det är för svårt att identifiera alla delar och jag har inte tid med det heller.
            Så vill någon ha delarna får ni dem gratis.
            Annars är det tyvärr återvinning som gäller för de större delarna utom de nya kofångarna till Ritmo.
            De hoppas jag ska gå att sälja till slut
            Är någon intresserad av just dem, så ge mig ett pris för vad de är värda för dig

            Bilder på en del av delarna finns här:
            https://app.box.com/s/ky9jxh8ccphtpnjygvk0
            Hej!

            Har du Ritmodörr/-dörrar kvar? I så fall kan jag tänka mig köp.

            Comment


            • #7
              Stötfångare bak samt en förardörr till en 3 dörrars är intressant.
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Originally posted by captainmorgan View Post
                Stötfångare bak samt en förardörr till en 3 dörrars är intressant.
                Jag har kofångare men tyvärr inte dörrar
                Kofångaren är den lite gråare varianten, beg i ganska fint skick
                Den har några mindre repor dock
                Du kan få den gratis om du hämtar den

                Comment

                Working...
                X