Announcement

Collapse
No announcement yet.

Önskas: 500 Nuova, per favore.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Önskas: 500 Nuova, per favore.

    Jag skulle vilja ge min fru en ny hobby i 40-årspresent.

    Hon är mycket förtjust i Italien och har bott där i många år, hon talar språket flytande och vi kan nog tänka oss att tillbringa ålderdomen där när barnen flyttat.

    Hon tycker att min fordonshobby är, som bäst pittoresk, och jag önskar nu vidga hennes vyer mot detta undebara intresse. Hon har, vid ett par tillfällen, låtit undslippa att hon skulle kunna tänka sig att delta i fordonshobbyn om hon hade en egen Fiat Nuova. I Italien har hon tittat lystet efter, och fotograferat.

    Nu tänkte jag ge henne en i present på hennes stora dag, frågan är då om någon har en till salu?

    De på blocket är för dyra (fina och färdiga), jag söker en bil i körbart, slitet orginalskick. Repor och bucklor går bra, saknade detaljer likaså, färg spelar mindre roll. Även oregistrerad med Targhe Originale går bra men ett krav är att den har den tidiga instrumenteringen med rund mätartavla.

    Så gräv nu i garaget och låt mig köpa det där körbara objektet eller reservdelsbilen som mest står. Eller on ni vet en bil som står och dammar så be ägaren höra av sig eller ge mig mail eller telefonnummer.

    Maila gärna då jag jobbar skift, ibland i Lapplands inland utan täckning och har trotsiga treåringar hemma. Annars SMS eller ring på 073-714.88.86.

    Tack på förhand.

  • #2
    Lancia Prisma -85 kan fås i delbyte!

    ��

    Comment

    Working...
    X