Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocket-tips på en tydligen pedantskött Panda Black från 87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blocket-tips på en tydligen pedantskött Panda Black från 87

    Kanske värt att titta på den om man har vägarna förbi huvudstaden. Lite högt pris men går säkert pruta. Men den ser oerhört fin och välskött ut.
    http://www.blocket.se/stockholm/Fiat....htm?ca=11&w=3
    Last edited by Panda; 1 July 2015, 10:33.

  • #2
    Vilken skönhet.. Alldeles för fin och dyr för mitt ändamål, hade det varit en 2 mindre i början så hade det varit ett nöje att köra en SommarPanda igen..

    Comment


    • #3
      Med tanke på att den gått 19.000 mil drygt, och inte 9.000 så är den fin.
      Synd bara att den saknar stripsen på vä. sida + att tre fälgar är felaktiga - men fälgar finns ju .....

      Så priset är alldeles för högt på denna bil - även om de inte är så vanliga längre.

      //R//
      //R//

      Comment


      • #4
        Blev nyfiken och ringde ägaren.

        Motorn har gått 9000 mil men karossen har gått drygt 19000 mil. "Men ser ut som den gått 900 mil".
        Stripen kan ett tryckeri fixa genom att fota högra dörren och göra den spegelvänd i ett bildprogram, skriva ut den och sätta upp den på vänstra dörren, sa han. Den felaktiga fälgen ska egentligen ligga under huven. Den rätta fälgen ligger där nu.

        Jag håller nog med dig att den är lite dyr. Men inte helt orimligt med tanke på skicket på bilen. Men vad är rimligt? Finns nämligen inga andra på blocket. Hittade den här på oyyoo.com, http://tinyurl.com/ncoyh6e
        En panda från 87 som gått drygt 17000 (tyska) mil, begärt pris drygt 20 000 kr.
        Last edited by Panda; 7 July 2015, 22:13.

        Comment


        • #5
          Piiuw, googlade Fiat Panda och värde. Fick upp det här.
          http://www.privataaffarer.se/Global/...a04_s44-50.pdf

          Comment


          • #6
            Den fälg som är rätt, sitter höger fram. De andra 3 hör till UNO´n.
            Eftersom jag äger två Pandor, så vet jag hur en Pandafälg ser ut.

            Men fin är den med tanke på miltalet - så den skall tas väl hand om.
            Jag bara undrar vad jag skall skriva om min 88:a när den skall säljas, med tanke på att den rullat mindre än 1.000 mil
            91:an som jag har står det drygt 5.000 mil på mätaren, men inte lika fin.

            //R//
            //R//

            Comment


            • #7
              Wow, snacka om lågmilare! Har du bilder på de? Blir jättenyfiken.
              Bra att du reder ut vad som är originalfälgar, hade ingen aning om det.
              Men jag ser det faktiskt inte som ett hinder om en bil gått långt. Så länge den är välvårdad och ger ett schysst helhetsintryck spelar det ingen större roll vad det står på mätaren. Men självklart en jättefördel om en bil är välvårdad och samtidigt körts lite.

              Comment


              • #8
                Tillåt mig ha en andra åsikt ang fälgarna
                Den som inte passar in är den enda Panda 4x4 fälgen, de tre andra satt både på Uno och senare Panda som nya.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Strålande Per! Då har vi benat ut det. Tack för informationen.

                  Comment


                  • #10
                    Oj då .... får väl byta ut fälgarna på 91:an 2 WD inklusive reserven då ...... och reserven som aldrig är använd dessutom ....

                    //R//
                    //R//

                    Comment

                    Working...
                    X