Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Uno Turbo 90'a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Uno Turbo 90'a

    Hej.

    Jag tänkte kolla efterfrågan här.
    Jag har en Fiat Uno Turbo, årsmodell 1990 som jag behöver bli av med pga ett bågeköp. Bilen har stått i ca 4 månader i garage hos mor o far. Detta pga att en firma tog 3 månader på sig att ta hem en reservdel. (den kom aldrig). Men nu har jag lyckats få tag i alla delar som är nödvändiga för att besikta den.

    Senaste besiktningen fick den nedslag på:

    Höger Spindelled (den som tog så lång tid, då jag var tvungen att beställa hela bärarmen)
    Vänstra handbromsen tog dåligt.
    CO värdet för högt.

    Den är avställd och obesiktigad, men det ska fixas så snart som möjligt. Förhoppningsvis så har jag bilen klar i slutet på den här veckan. Sen är det bara att besikta.

    Men jag tänkte bara kolla om det är någon som är intresserad. Kan ta bilder om det är nödvändigt.

    Färg är mörkgrå-metallic.
    Lacken är i gott skick, lite små "stenskott" här och var. Inget man inte ser om man inte synar den noga. Bakluckan har lite större stenskottsskador. Men inget allvarligt.
    Det sitter 15" Alu 100++ fäljar på.
    Bilen är i gott skick för övrigt.
    <17000 mil.


    //Mathias
    0707436463

  • #2
    Jag är ganska intresserad... har liksom fastnat i FIAT Uno träsket... en uno turbo hade rockat

    Vart bor du? Hur mkt hade du tänkt ta för bilen?

    Är den sliten? Hur mår motorn?

    //Rille
    Fiat Uno SX 1988
    Fiat Uno 45 1988 (RDB, behöver du ngt? säg till)

    Comment


    • #3
      Tja

      Hehe, jo.. Hade utan problem haft kvar den. Men nu är jag frälst sen barnsben, då utav MC Så det prioriteras, och jag har inte råd att ha både och

      Jag bor i Katrineholm, södermanland.
      Ptja, en liten bil med massa effekt? =) Jag har plockat isär och satt ihop det mesta på den där bilen, och vad jag kan se så är det inte mer slitet än en liten bil med 16000 mil på mätaren borde vara. ny IC sitter på, då jag pajjade en plastgavel på den gamla. Ny kat. + massa annat smått o gott Pulade, "plockade isär" o höll på rätt friskt i vintras i brist på annat o så...
      Vet inte riktigt. Köpte den för 16000 kr förr året då. Men beroende på hur snabbt det blir affär kan man diskutera det

      Comment

      Working...
      X