Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgasstrumpa tipo el avgassytem del av köpes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avgasstrumpa tipo el avgassytem del av köpes

    Någon som har kanske bytt avgassytem och har nåt bra beg som skulle passa in 89 1,4 tipo. Strumpan är sönder, men kan kanske byte lite mera. Eller om någon vet bra ställe att köpa på till bra pris. Tacksam för svar. mail eller tel 013-17 89 43
    ankie

  • #2
    Re: Avgasstrumpa tipo el avgassytem del av köpes

    Originally posted by ankie
    Någon som har kanske bytt avgassytem och har nåt bra beg som skulle passa in 89 1,4 tipo. Strumpan är sönder, men kan kanske byte lite mera. Eller om någon vet bra ställe att köpa på till bra pris. Tacksam för svar. mail eller tel 013-17 89 43
    Strumpan? Du menar väl den stålomspunna flexibla röret innan katten? Om det är den så har jag bytt den, har dock svetsat den inte skruvat som man egentligen ska göra på Tipo 1.4... (förra ägaren förstörde den)

    Jag köpte den för ca 400kr på KAM Bildelar i Stockholm men de har stängt nu och ny butik har öppnat på samma ställe, MECA -- kanske samma företag? Har du snackat med mekonomen de kanske kan fixa fram den om du har mått på den...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Strumpan är nånn standard grejja, vet du bara diameter å längd så ska
      de flesta bildelsfirmor kunna fixxa.
      Sen är det bara å svetsa dit. Ska du byta hela avgassystemet kan du köpa
      lösa Simons delar. Jag gjorde ett system från katten med en dämpare,
      blev inte så högljutt. Så det rekommenderas om man har tillgång till svets.
      //Rickard
      http://tipo.sketfull.com

      Comment


      • #4
        sketfull ja tyckte din lät relativit högt ..
        Fiat tipo 1,6i Såld

        Mégane Sport Coupé -96

        Comment


        • #5
          Kenny, det var itne samma bil... 16v låter det bara från insuget.
          //Rickard
          http://tipo.sketfull.com

          Comment

          Working...
          X