Announcement

Collapse
No announcement yet.

S : FIAT PUNTO GT i Ny skick!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S : FIAT PUNTO GT i Ny skick!

    Årsmodell: 1996 Miltal: 11600 Pris: 65 000Kr,

    Svensk såld av Alfa Rosso i Göteborg 96 03 29(en av få).
    Serviceboken finns.(Ny servad 05 03 19).
    Kamrem byttes 020122 vid 7618 mil.
    Besiktningsprotokoll finns för åren 1999-04(Ska bes i år)
    Turbo chippad.
    Sportfilter.
    NYTT - 3" race cat & rest 2,5" allt i rost fritt (mkt. tyst. 8400kr).
    NYTT - Batteri.
    NYTT - Snknings sats & stötdämpare (8200kr).
    NYTT - Valsade skärm kanter, pga. sänkning (2400kr)
    NYTT - 15" Fiat cupe aluminiumfälgar.(----?kr).
    NYTT - Hel lackad i vinter. pga repor.(12000kr).
    Fjärrstyrt larm.
    Fart hållare (urkoplat idag)
    CD-Stereo med slutsteg (mkt bra ljud).
    Elhissar.
    Rolig,kvick och stabil bil i SUPER SKICK!


    OBS! Bilen är finare idag då denna bilden är före om lack!!!

  • #2
    Fick inte med foto....kan maila om du tycker att priset är rätt!

    Comment


    • #3
      Fick inte in bild...men här är annonsen i blocket...

      http://www.blocket.se/view/4619618.h...l=0&c=1&city=0


      ..en släckting tar den i byte mot en veteranare, i fall att den inte sälges. Är till salu senast söndag 3/4 05.

      Ge mig bud någon...vem vet du kanke kan få den billigare än utsatt pris (Säg då att du är med i Klubben :-)
      Bilen är i topp skick i mekanik och utseende.

      Mvh Christer

      Tfn 0706-590665

      Comment


      • #4
        Hur har du har lyckats få det till PLUS 180 hk genom bara ett chip och avgasrör ??? Det är inte möjligt!

        Har du bevis?
        Last edited by Black_GT; 26 March 2005, 03:19.
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          ...bevis..hmm!

          Har varit hos GIK i Göteborg (Jan-05)och snackat om uppgradering av motor. Förklarat vad som var gjort idag. Han (Lennart, tror jag) sa att med det som var gjort:

          -Borde ligga på 180hk.

          Sen om det var snack från han...? Så det är ju inte bänkat. Men samtalet fortsatte för att jag önskade tips och pris uppgradering. Då skulle det till större turbo, större interc, progresivbr....osv....då kunde vi komma upp i omkr. 220-240hk(30-40tKr), utan att byta kolvar.
          Detta var mina planer...men tappat suget lite när pengarna bara rinner emellan fingrarna.Har egentligen tillräckligt kul med Fiaten med befintliga effekten när det gäller gatbils körning. Nu räcker det med utgifter på den för min del. Den har kostat mig +35tKr i service och uppgradering på dom 6månader jag haft den.



          Önskar bara att bilen kommer till någon som uppskattar en Sleeper.

          Slå gärna en signal....mvh Christer. Tfn 0706-590665


          Har nu köpt en VW R32 istället, där finns det både krut och väghållning så det räcker :-)

          End of all REPLY :-)

          Comment


          • #6
            Den är såld alltså?

            Har sett den nere vid Kungsportsplatsen, den är fin.
            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

            Comment


            • #7
              Fiaten är till salu fortfarande...

              Mvh Christer

              Comment


              • #8
                Jag tycker att du inte bör annonsera ut att den har 180 plus hk (blocket.se ) när den i själva verket verkar ligga runt max 160hk mer sannolikt runt 150hk med dom "trimmen" du har!

                Alldeles för många hypar upp sina bilar till nåt som dom i själva verket inte är Förstå mig inte fel men, jag trackar inte ner på dig och din bil , jag tror bara att du har fått fel information. Det är bättre både för dig själv och den nya ägaren att du säger rätt.

                Dom extra trimmen du nämde gör att den hamnar snarare runt 190-200 hk sträcket men inte mera. Det finns ingen Punto GT som har fått mycket mer än 200hk med bara en hybrid turbo, större intercooler, chip och bättre besinpump. Ut över det krävs mera omständigt motorarbete.

                Med bra "MAPPAT" chip, större intercooler, ställbart ladtryck (1.3 bar) och raka rör från turbon utan katalysator, som jag själv hade, hamnar man med en GT1 på max 170hk och GT2, GT3 hamnar på max 160 hk på grund av att de senare Punto GT inte hade samma kompression som en GT1.

                Detta är dokumenterat!


                Så med andra ord, utan turbo konversion, större intercooler och starkare pump hamnar du max på 160-170 hk oavsätt vilka trimm du sätter in.
                Last edited by Black_GT; 28 March 2005, 23:17.
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Ang. effektuttag

                  Jag tänker varken dissa den ena eller den andra....
                  Men som Marco säger så e nog 180hk lite i överkant nominellt
                  men momentant skulle det nog gå om omständigheterna e goda.
                  Problemet med dessa motortrimmare är att deras siffror e väldigt flytande.. Om man sätter bilen på rullande landsväg och simmulerar en fullgas repa genom hela varvregistret på alla växlar
                  så upptäcker man rätt snart att max effekten inte stabil..
                  Värme e det största problemet...
                  Med orginal IC når insugstempen ganska snart ogynsamma
                  tempraturer.
                  Men noteras kan att Unos med mycket små modifieringar nått
                  160hk@5600rpm(varvtalet e lite osäkert då jag tog det ur minnet)
                  Detta gjordes med orginal IC och 1,3liter samt 1,2bar laddtryck
                  Detta e dock en topp notering och inte nominellt..
                  Nåja Effekt i all ära Punto Gt är en skoj bil med en hel del körglädje som åker Ringen lika fort som samtida 911or...
                  (Enligt test i Automobil 1995)
                  Lycka till med försäljningen
                  Mvh Nalle
                  Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
                  /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
                  Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
                  Lancia Delta Integrale(race)
                  Uno Turbo(race)

                  Comment

                  Working...
                  X