Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trådlös sändare för musik i bil och hem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trådlös sändare för musik i bil och hem

    Har ett par NYA fm sändare till salu för mp3 spelare, minidisc, bärbara cd spelare m.m.

    Utmärkt om man vill använda musiken på datorn i hemstereon, höra låtar i bilen som man har på sin Ipod t.ex.
    Har själv använt en liknande och det är mycket bra ljud.
    Klarar hela frekvensbandet från 25 -15000 HZ
    4 olika frekvenser att ställa in, mellan 106,7 och 107,9.

    Sänder cirka 10 meter.

    Pris: 250 kronor
    Då ingår ciggadapter så man slipper ha i de 2 batterierna (AAA) som annars behövs för att driva enheten.

    Går att koppla in till allt som har en vanlig 3,5 mm stereopropp
    Verkligt praktisk att ha med sig på resan, storlek lång som ett kreditkort, lite mindre bred.

    PM:a gärna.
    Attached Files
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Är lite fräck och hakar på din tråd...

    ...för jag har nämligen en liknande som ligger och skräpar. Helt oanvänd. Min är mer tänkt för permanent montering, med digital frekvensinställning osv... Får tyvärr inte användas i sverige, så det är en pina att försöka bli av med den på blocket.

    Så, är det någon som är intresserad så pm:a...
    snälla ta bort mitt konto....

    Comment


    • #3
      Freddan > har du kört din i Stockholm?
      Du säger att den går att köra mellan 106,7 - 107,9MHz - att köra på någon mellan dessa frekvenser låter för j-vligt, jag vet för att jag äger en FM-sändare själv! Bästa frekvensen för FM-sändare i Stockholm ligger på 88,6MHz...

      106,7 - Rockklassiker
      107,1 - Vinyl 107
      107,5 - Studio (något?)
      107,9 - Inget vad jag vet men tror inte min radio klarar av så långt?

      Kanske därför svårt att få den såld?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Vill man ha ok kvalitet så ska man ha trådburen överföring.. d v s kanske är läge att prova att koppla ihop antennerna med en liten sladd?
        snälla ta bort mitt konto....

        Comment


        • #5
          Originally posted by Guggenheim
          Vill man ha ok kvalitet så ska man ha trådburen överföring.. d v s kanske är läge att prova att koppla ihop antennerna med en liten sladd?
          Sånna lösningar finns FM-modulator, man splittrar antenn ingången på stereon. När man kör sin mp3 spelare stänger man av antennen så blir det ingen insignal utifrån.

          Det bästa är ändå AUX-ingång, när man handlar ny stereo tycker jag att den ska ha en sådan ingång. Annars kan man kolla om den befintliga har liknande...

          Jag köpte min mest för det var en kul grej att ha i bilen kul att åka bredvid en polare kan han lyssna på samma musik som jag Leksaker för stora pojkar
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Jorå, leksaker är kul!

            Jag köpte faktiskt min trådlösa i tron om att det var en trådbunden.. liten miss i kommunikationerna med försäljaren.

            För trådlös överföring kör jag iTrip till iPodden.. fungerar finfint

            Men det där med AUX-ingång kan jag skriva under på. Ska aldrig mer köpa en enhet som inte har det :/

            Nu finns det ju förresten t o m stereos som tar en usb-dongle i fronten! Klart kul!
            snälla ta bort mitt konto....

            Comment


            • #7
              Känns som allt finns förutom pengar
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                tja
                kul att ni oxå använder dessa grejer, fick med mig när jag var i USA, så tyckte det var kul grejer.
                Funkar bra i Stockholm, den är så pass stark att den klarar de andra frekvenserna med, särskilt om man är i bil. klarar upp till 30 feet. ~10 meter.
                Bäst blir det i varje fall på 107.9 som du sa tidigare, då ingens tation ligger där
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #9
                  Hmm, ursäkta om jag är petig nu, men är inte det inte ganska olagligt att sända på FM-bandet? Kom ihåg att en viss Jens of sweden mp3-spelare kom med fm-sändare inbbyggt men den blev snabbt tillbakakallad
                  Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Psyknallen
                    Hmm, ursäkta om jag är petig nu, men är inte det inte ganska olagligt att sända på FM-bandet? Kom ihåg att en viss Jens of sweden mp3-spelare kom med fm-sändare inbbyggt men den blev snabbt tillbakakallad
                    <IRONI> Jag kanske också är petig men är det inte ganska olagligt att köra fort? </IRONI>
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Jopp, det är olagligt att sända utan licens...

                      Så, vill man vara petnoga så bör man alltså ansöka hos PTS innan man drar igång en sån där i sin bil.

                      (trolo)



                      Rätt fånigt egentligen, vad har en sån där sändare för räckvidd? Den kan störa ut P3 inom 2-3 meters avstånd på sin höjd...
                      snälla ta bort mitt konto....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Guggenheim
                        Jopp, det är olagligt att sända utan licens...

                        Så, vill man vara petnoga så bör man alltså ansöka hos PTS innan man drar igång en sån där i sin bil.

                        (trolo)



                        Rätt fånigt egentligen, vad har en sån där sändare för räckvidd? Den kan störa ut P3 inom 2-3 meters avstånd på sin höjd...
                        dessutom sänder inte du på samma frekvens som P3 när du vill lyssna på musik eftersom det blir för mycket störningar. Dessutom har alla radiostationer starkare signal till din antenn än din FM-sändare så de slår ut den.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by 84jr0
                          <IRONI> Jag kanske också är petig men är det inte ganska olagligt att köra fort? </IRONI>
                          Haha, touché!
                          Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

                          Comment


                          • #14
                            har haft en modulator som inte var trådlös,som man satte på antennsladden. Men den gick sönder, sen dess har jag prövat trådlöst och det funkar fint, eftersom man i en bil är så pass nära radiomottagaren.
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Freddan_BA
                              har haft en modulator som inte var trådlös,som man satte på antennsladden. Men den gick sönder, sen dess har jag prövat trådlöst och det funkar fint, eftersom man i en bil är så pass nära radiomottagaren.
                              Hur upplevde du FM-modulatorn? Var den bättre än den trådlösa du har nu?
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X