If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by ParkPre Ja jag vill inte förstöra ngn affär för dej men du frågade va verkstan hade sagt och jag sa det nu Hoppas du säljer bilen!
MVH//PP
Jag tror inte du förstör
Jag har inte någon som helst avsikt att dölja något, den som är intresserad av bilen ska veta vad som behövs göras.
Ville bara poängtera att det finns billigare verkstäder, ifall man inte vill göra det själv.
hallå,,, jag pratade oxå med dig o skulle i min tur ringa verkstan, men dom svarade aldrig på mig, försökte i 2 dagar!!! kan dom ha så mycket att göra, undrar man?????
sen så har jobbet tagit över.. alltihoppa glömt hehe..
har du lust att skriva verkstaden nummer på forumet så att man kan ringa igen???
Ventilerna klarade sig också.
När jag skulle byta kamrem föra året så sa den här verkstaden att det skulle kosta runt 20.000, det var därför jag började ringa runt och hittade då den i Örebro.
Hgt är 5 cyl, dom flesta lyfter ut motorn när man byter kamrem, det finns ett par som "lyckas" göra det utan att lyfta motorn.
Jag antar att det är det som gör att priset sticker iväg.
Bilvalet har blivit uppköpt av Motorcentrum (Saab) och därför kommer denna verkstad att flytta, på måndag.
Jag pratade med verkstads chefen idag, och han sa att det är ok att min bil står kvar 1 vecka till, pga att sticker till Norge på måndag morgon och är borta en vecka.
Men, ifall man vill titta på den, så får man göra det idag (fredag) eller vänta tills jag kommer hem nästa vecka, så vi kan bestämma tid med verkstads chefen, så dom kan komma å öppna grinden på den då stängda verkstaden.
Detta är ett perfekt tillfälle för någon som inte har tummen mitt i handen och som vill trimma en bravo. Ut med motorn, riv sönder toppen och in med nya trim delar: vassare kam, bättre kolvar och ventiler, bättre top m.m
Vipps så har man en bravo med över 200 kusar N/A!
P.s Jag tog ut och trimmade hela min motor för första gången i mitt liv med bara en instruktions bok och telefonsamtal som hjälp! Det är inte särskilt svårt. Go for it!
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Comment