Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Bravo HGT -96 Endast 10.000:-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja jag vill inte förstöra ngn affär för dej men du frågade va verkstan hade sagt och jag sa det nu Hoppas du säljer bilen!

    MVH//PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #17
      Originally posted by ParkPre
      Ja jag vill inte förstöra ngn affär för dej men du frågade va verkstan hade sagt och jag sa det nu Hoppas du säljer bilen!

      MVH//PP
      Jag tror inte du förstör
      Jag har inte någon som helst avsikt att dölja något, den som är intresserad av bilen ska veta vad som behövs göras.

      Ville bara poängtera att det finns billigare verkstäder, ifall man inte vill göra det själv.
      Fast but not furious

      Comment


      • #18
        hallå,,, jag pratade oxå med dig o skulle i min tur ringa verkstan, men dom svarade aldrig på mig, försökte i 2 dagar!!! kan dom ha så mycket att göra, undrar man?????

        sen så har jobbet tagit över.. alltihoppa glömt hehe..

        har du lust att skriva verkstaden nummer på forumet så att man kan ringa igen???

        Comment


        • #19
          27papps-renovering, det låter ju faktiskt som en "lyfta-toppen-o-byta-ventiler"...
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Ventilerna klarade sig också.
            När jag skulle byta kamrem föra året så sa den här verkstaden att det skulle kosta runt 20.000, det var därför jag började ringa runt och hittade då den i Örebro.

            Hgt är 5 cyl, dom flesta lyfter ut motorn när man byter kamrem, det finns ett par som "lyckas" göra det utan att lyfta motorn.
            Jag antar att det är det som gör att priset sticker iväg.

            Bilen står som sagt på Bilvalet i Uppsala
            http://www.bilvalet.nu/public/enter.php
            Tel: 018-559559

            Bilvalet har blivit uppköpt av Motorcentrum (Saab) och därför kommer denna verkstad att flytta, på måndag.
            Jag pratade med verkstads chefen idag, och han sa att det är ok att min bil står kvar 1 vecka till, pga att sticker till Norge på måndag morgon och är borta en vecka.

            Men, ifall man vill titta på den, så får man göra det idag (fredag) eller vänta tills jag kommer hem nästa vecka, så vi kan bestämma tid med verkstads chefen, så dom kan komma å öppna grinden på den då stängda verkstaden.
            Fast but not furious

            Comment


            • #21
              Detta är ett perfekt tillfälle för någon som inte har tummen mitt i handen och som vill trimma en bravo. Ut med motorn, riv sönder toppen och in med nya trim delar: vassare kam, bättre kolvar och ventiler, bättre top m.m

              Vipps så har man en bravo med över 200 kusar N/A!

              P.s Jag tog ut och trimmade hela min motor för första gången i mitt liv med bara en instruktions bok och telefonsamtal som hjälp! Det är inte särskilt svårt. Go for it!
              Last edited by Black_GT; 2 December 2005, 20:20.
              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

              Comment


              • #22
                Jag är säker på att du vill ha
                pengar, men om du vill ha en fungerande
                bil.... så : tada DET har jag.

                Min Tipo GT totalt rostfri, och fungerande


                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=158

                Comment


                • #23
                  Finns bilen kvar?
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • #24
                    Jepp, den finns kvar.. har planer på att ta bort den från verkstaden i morgon och ställe den hos morsan

                    Ifall du har några frågor så kan du ringa mig på numret ovan.
                    Fast but not furious

                    Comment

                    Working...
                    X