Announcement

Collapse
No announcement yet.

säljes:Seb chip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    vilket databoxnummer har du?
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #17
      ska förmodligen kolla upp det i helgen. Det endå jag vet för tillfället är att det är en modell 1. Den med 136 hk. Men som sagt, databoxnummer är på ingång
      Fiat Punto GT -95
      OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

      Comment


      • #18
        Originally posted by Freddan_BA
        vilket databoxnummer har du?
        Mitt databoxnummer är 0 261 203 099. Alltså är det GT1 jag har, versionen med 136 hk.
        Fiat Punto GT -95
        OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

        Comment


        • #19
          ok, skicka ett Pm till unograle så får du se, mitt är för en GT2.
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #20
            ok, har du ett extra eller säljer du det som du iaf hade på din Punto?

            Kan du inte berätta lite om skillnaden efter chippning och orginal. vill veta så mycket som möjligt du kanske till och med kan bjuda på en 0-100 tid...


            MVH Magnus
            Fiat Punto GT -95
            OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

            Comment


            • #21
              Min är standard förutom superchippet...maila mig så kan vi jämnföra...är själv lite nyfiken på vilken skillnad det blir i verkligheten.
              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

              Comment


              • #22
                Freddan - har du alltså ett chip för GT2:an liggandes? Hur mycket ger det?
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #23
                  tjena, nä sitter i bilen du prövade, så du kan ju berätta vad du tyckte. Har dessvärre inget liggandes just nu, sitter i bilen som sagt.
                  Mot original tycker jag det främst det är bättre vridmoment, samt enklare att styra bränsleförbrukningen genom körstil.
                  Turbon svarar mer direkt på gaspådrag, men det tillskrivs pysventilen, som stälelr trycket snabbare än EBV:n.
                  I övrigt vet ju marco vad seb-chippet innebär.
                  Jag klockade en tid 0-100 på cirka 7.3 sek, men det var på mobiltelefon, så det går inte att ta särskilt seriöst.
                  Men kommer ni upp till Stockholm så kom ver och prova.
                  Fiat Punto GT - Turbo for fun

                  Comment

                  Working...
                  X