Announcement

Collapse
No announcement yet.

K:6vxl.låda fiat coupe!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K:6vxl.låda fiat coupe!

    Halloj.. Är det någon som vet vart det möjligtvis kan stå en fiat coupe ...+ eller LE modell då jag desperat letar efter en 6 växlad låda. Rykten om en skrot.. någon som känner någon.. alla rykten eller vettiga förslag kollas upp. Mvh Togge !
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    Kan nog komma med ett kallt tips och ett rykte.. Bilmessen i Farsoe ska enligt uppgift syssla med att bygga om vanliga Coupér till LE så att säga. Du kan ju ev. kolla med de om de har eller vet vart du hittar en låda. Ska finnas en snubbe där som heter Lasse som tydligen är rätt person att tala med.
    www.bilmessen.dk

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Re: K:6vxl.låda fiat coupe!

      Originally posted by Togge
      Halloj.. Är det någon som vet vart det möjligtvis kan stå en fiat coupe ...+ eller LE modell då jag desperat letar efter en 6 växlad låda. Rykten om en skrot.. någon som känner någon.. alla rykten eller vettiga förslag kollas upp. Mvh Togge !
      Varför skall det just vara den 6växlade?
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #4
        jag har ev. en LE på G med rasad låda.
        Och avstår kanske från affären om jag inte hittar rätt låda. Har kollat i sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland på flera skrotar... Tyskland har jag inte genomsökt helt ännu.. 5vxl.lådor finns det överallt.. men inte den med 6 växlar!
        Och för att behålla värdet i bilen bör rätt låda sitta i.. annars blir det kanske den andra lådan.. skiljer ju bara på överväxeln trots allt...
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Originally posted by Togge
          jag har ev. en LE på G med rasad låda.
          Och avstår kanske från affären om jag inte hittar rätt låda. Har kollat i sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland på flera skrotar... Tyskland har jag inte genomsökt helt ännu.. 5vxl.lådor finns det överallt.. men inte den med 6 växlar!
          Och för att behålla värdet i bilen bör rätt låda sitta i.. annars blir det kanske den andra lådan.. skiljer ju bara på överväxeln trots allt...
          Det är en helt annan låda så det är mer än överväxeln som skiljer.
          Rent körmässigt så är det nog bara överväxeln som man märken någon skillnad på.

          Ett tips är ju att även kolla 20VT's från andra halvan av 99 och från 00.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            tro mig.. jag kollar ALLT.. men söker du en låda på t.ex en skrot söker du en med 5 el. 6 växlar.. de vet de skillnaden på.. de har ingen som helst koll på vilken modell eller årsmodel som kan tänkas vara vad! klart det är 2 olika lådor, det vet jag.. jag satte i min låda i bilen med motor för 3 veckor sen... och vet precis vad jag behöver byta i uppfästning bara jag ser bilen med en 6vxl.låda. För den skiljer lite på upphängningen mot balken under torpedväggen. Men om man bortser från det så är utväxlingen

            Gears
            1
            2
            3
            4
            5
            6
            Final

            LE
            3.800
            2.235
            1.520
            1.156
            0.914
            0.816
            3.176
            17/54 teeth

            Turbo
            3.800
            2.235
            1.520
            1.156
            0.914
            N/A
            3.111
            18/56 teeth

            :-)
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • #7
              Har för mig att alfa 156 v6 har samma 6växlade låda som fiat le.
              fins mer av dom på skrotarna

              Comment


              • #8
                jag såg en sida i tyskland som sålde typ smälda fiats.. tror de hade en del motor delar med men frågan är väl om det är ekonomiskt att ta en låda ändå från tyskland.. tror sidan va typ http://www.coupeteile.de/ kolla med dem, sjyssta, maila och hör annars.. ett tipps bara..
                ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

                Comment


                • #9
                  Hade redan lagt ett mess till coupetaile..... får se om de kan hjälpa mig att skaka fram ngt....
                  själv har man vart i ett varmt Åre på semester denna vecka... nu blir det att leta låda igen :-)
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #10
                    Hedbergs skrot i Västerås ska enligt dom vara fiats märkes skrot. tror att dom pressade en le i slutet av sommaren men är osäker.
                    Har sett tre eller fyra couper där sedan höstas. dock har dom lite skev prisbild enligt mig. Dom beräknar priset genom att ta nypris och dela på hälften vilket jag tycker är aldelles för högt för beggade grejer. Dom är ganska svårflörtade men ibland går det att pruta lite.
                    _____________________
                    Överlycklig äger till:
                    Fiat Coupe 16v Turbo -95

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Se_Fox
                      Hedbergs skrot i Västerås ska enligt dom vara fiats märkes skrot. tror att dom pressade en le i slutet av sommaren men är osäker.
                      Har sett tre eller fyra couper där sedan höstas. dock har dom lite skev prisbild enligt mig. Dom beräknar priset genom att ta nypris och dela på hälften vilket jag tycker är aldelles för högt för beggade grejer. Dom är ganska svårflörtade men ibland går det att pruta lite.


                      Bäst jag slår dem en pling då ;-)
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment

                      Working...
                      X