Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pris på puntoGT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pris på puntoGT?

    Verkligen ledsen över att behöva fråga, men var ligger marknadspriset på en GT från -96 med 12600mil på mätaren? Välskött, med ca 600mil eller mindre:
    bilstein sprint dämpare,
    främre stötdämparfästen
    jamex fjädrar,
    båda bakre länkarmar bytta med hjullager
    nya yttre styrleder fram

    fullservad enl. program med alla stämplar osv? Stålomspunna bromsslangar,. SS rostfritt avgas med deras downpipe och katt-ersättare (de senare ej monterade)

    Lacken är fin, lite rostbubbla vid fiat-emblemet på motorhuven bara (omlackad för 5 år sedan).

    Funderar på att sälja till hösten och skulle verkligen vara tacksam om någon har en aning om var de ligger i pris. Har väl lagt nästan 25000 på bilen sedan i höstas (nackdelen med att inte kunna skruva själv) så vill ju inte skänka bort bilen, i så fall kan man ju lika gärna köra ihjäl den själv och sedan skrota den istället.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Jo, låter väl rimligt... Får väl se hur situationen ser ut i höst, men då vet jag på ett ungefär vad man borde kunna förvänta sig. Hur mycket sjunker priset på bilen utan motor? 10 000? 20 000? Eller är det ruskigt svårt att sälja då? Blir ju rätt mycket mindre folk som är intresserade i så fall.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Var mest en fråga om man skall skruva upp laddtrycket till 1.5bar och ge sig ut på bana några timmar innan man säljer för att överdriva det hela en smula. Inte mycket motor kvar efter det skulle jag gissa ;-)
      Får väl se vad som händer till hösten, med lite tur har man ett riktigt garage och möjlighet att ha kvar bilen. I så fall plockar jag ner motorn bara för att det verkar skoj (antar att alla som varit där förstår att det blir första gången för mig). Ville mest veta om man skall vara riktigt rädd om motorn för att kunna sälja bilen och i så fall avstå från att ge sig ut på bana. Men det känns trist.

      Då vet jag prisläget lite i alla fall, hade gissat lite i de banorna själv tyvärr.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Jag tror alltid att bilen skall ramla ihop i vilken sekund som helst, har trott det sedan jag köpte den men den håller än, 6 år senare :-D Så bara vanlig paranojja från min sida, men skall man sälja kanske det inte är så smart att chippa bilen, dra upp laddtrycket och sedan ge sig ut på bana, motorn låter inte 100% frisk och har ju gjort 12700 mil nu, förvisso mycket motorväg eftersom min släkt bor 50 mil bort, men ändå.
        Kan nog inte hålla mig borta från banan ändå, iofs. Köpte ju bilstein sprint och allt det andra med endast det i åtanke, så jag vore ju riktigt dum om jag inte provade innan man säljer.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Exakt. Ut o kör på bana. Fast det är ju klart, vet du om att motorn/turbon är på väg att paja så vette katten om man ska ut på banan.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            12 000 mil e ju ingenting, den e ju precis inkörd.
            Att köra lite bana med bilen ska inte va nån fara och om den
            tänker rasa så kommer den att göra det endå.
            Min har gjort 18000mil och det enda problem jag hittat e ett spökande styrsystem och att det behövs bytas ventilkåpspackning.
            Att renovera en Punto Gt maskin e nog bland det billigaste och lättaste man kan hitta i Gti träsket.
            Min har blivit ett rullande renoveringsobjekt byter lite vart efter det känns trött.
            På agendan finns nytt avgas pga läkage i ljuddämpare.
            Nya skivor fram då dom gamla Brembo Max ser ut att gjort sitt.
            Har bra rabatt på skivor på jobbet så det blir nästan gratis
            bakbromsarna ska få en översyn då handbromsen e trött.
            Nån som har nått bra trix för att få den att funka bättre?
            Har provat att bara spänna vajer men det funkar dåligt.
            Sen blir det förmodligen lite av det vanliga putsningarna.
            Svårt att hitta så mycket kul i samma prisklass som Punto gt
            Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
            /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
            Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
            Lancia Delta Integrale(race)
            Uno Turbo(race)

            Comment


            • #7
              Bara handbromsen
              Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
              /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
              Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
              Lancia Delta Integrale(race)
              Uno Turbo(race)

              Comment

              Working...
              X