Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Diff som passar X1/9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Diff som passar X1/9

    Min Fiat fick nog av vanvård, spydde ur sig lite delar ur lådan i protest... Söker en diff klump som passar i x1/9:an, även tips på delar som passar mottages tacksamt. Har inte öppnat å tittat än, kan behöva fler delar, ev en hel låda.

    Alla tips Välkomna..

    // Janne
    Nu med skrapade fälgar... :-(

  • #2
    kom drevbitarna ut? Bara att byta låda isåfall.
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Nä, inga drevbitar. Det är själva diff klumpen som spruckit runt om, vid diffdrevaxlarna. Bitar ur klumpen tryckte ett par hål i huset. Lirka ur bitarna å körde hem bilen, på parkeringen la den av å driva helt. Å där står den..
      Nu med skrapade fälgar... :-(

      Comment


      • #4
        huset är ju ett stycke.. Förstår inte riktigt hur du menar.. jag har råkat ut för att diffdreven "exploderar" och då blir det stora hål i huset..
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          Precis, den gjutna delen med diffdreven, som "kronhjulet" sitter skruvat i, den har spruckit vid axeln till diffdreven. är nu i två stora ( å några små ) delar.. Får ta å riva lådan nån dag å titta vad som behövs, seg med regnet bara, får försöka få in den i kompisens verkstad, snart....
          Nu med skrapade fälgar... :-(

          Comment


          • #6
            Jag har en 4-petad x1/9 låda i gömmorna om det kan vara intressant...
            132 2000TC
            X1/9

            Comment


            • #7
              Jaha, då va lådan nere... Nån som har en femväxlad låda till bra pris? Båda delarna av huset spruckna, smulor överallt... Diff dreven oskadda... Intreserad av en liknande låda, kan nog svetsa delen med växel väljaren..

              Tacksam för tipps.

              //Janne
              Nu med skrapade fälgar... :-(

              Comment

              Working...
              X