Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips! 16V Demonteringsobjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips! 16V Demonteringsobjekt



    Har dykt upp en 96:a Fiat Coupe 16v (1.8 motorn) på Falu Bildemontering - än så länge är det sparsmakat med delar som är lösa från bilen, men jag har varit upp och kollat i samband med att jag snodde åt mig strålkastare (FINA!) och mittkonsol (FINARE!). Det som är dåligt på bilen (vad jag såg vill säga) är höger utsida (krockad), huv (bucklig), fälgar (ordentligt kantstötta) och den lackade plåten med pininfarina text (inne i bilen alltså) som av någon anledning hade ett veck. Resten såg ut att vara i fint skick. Lade bl.a. märke till riktigt fina stolar (tyg), fin instrumentering (med bl.a. dimmer/ljusbild upp-ner) och luftburk. Sa till dem att det antagligen var fler från Fiat-klubben som var på jakt efter delar så de skulle vänta någon vecka med att plocka loss fler grejor... så är du ute efter något är det bäst att passa på nu. (innan jag kommer på att jag vill ha nästan allt )

    Ska upp imorgon och plocka loss mittkonsolen - kan ju säga till om det är något ni vill att jag ska kika på.
    Last edited by Aapan; 14 February 2007, 14:53.

  • #2
    well....jag e lite småsugen på bakskärmarna...men sådant måste dom väl kapa loss?

    kan du höra vad dom vill ha för båda bakskärmarna?

    Comment


    • #3
      Snodde du båda strålkastarna?
      Jag funderar på att byta min vänstra. Glaset är sletet med små små mikrosprickor typ. Tror inte slipning hjälper.
      Gav du 1000 pix styck?
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Jo snodde båda strålkastarna tyvärr mina gamla är lite slitna och har dessutom grå/silver-lackade insatser - ville ha ett par svarta att byta med och att de var i bra skick var ju inte något minus heller. Nu kan jag byta när jag känner för det, beroende på humör kanske. Gav 800:- styck... lite lokalrabatt.
        Angående bakskärmar kan du ju ringa dit och fråga. Tel: 023-25530. Kan ju dock vara lite bökigt att få loss kanske.

        Comment


        • #5
          Pratade nyss med dom, den bilen ska demonteras i slutet på den här veckan, eller början på nästa.... Så håll utkik på bildelsbasen ni som ska ha nåt..

          Dom va dyra på dörrsidor dock..

          Mvh Johan
          // Helena

          Comment


          • #6
            Vad är det för färg på bilen?

            Comment


            • #7
              Kalsong.., nä förlåt Sprint Blue har jag för mig...

              MVH Johan
              // Helena

              Comment

              Working...
              X