Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpes: Högerdörr och pasagerarstol 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpes: Högerdörr och pasagerarstol 128

    Efter inbrott av klantiga amatörer behöver jag nu en ny dörr på passagerarsidan. Komplett med ruta. Törs jag hoppas på en rostfri?

    Eftersom dom bröt bort passagerarstolen behöver jag också ett nytt underrede till en originalstol. Således söker jag en riktigt murken passagerarstol. Rutten, möglig, rostig spelar ingen roll!

    Om någon skulle ha en tröskellist och ett innerhandtag (förarsidan) liggande är jag intresserad.

    Om vi har några folkrace-åkare på forumet är jag intresserad av gamla Sparco glasfiberstolar och ett 4-punktsbälte.

    Ring 0709/788690 elle maila bruuus at gmail.com och berätta vad ni har!

    Jag finns i Linköping.
    Attached Files
    128
    Mirafiori

  • #2
    Hej brus

    Såg att det var en som hade massor av grejer till alla små Fiatar på Blocket..
    Kolla om det kan vara nåt
    http://www.blocket.se/vi/11176371.htm?ca=21_s
    MVH ALf
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Tack Alf!

      Jag har lokaliserat innerhandtag och glas på en skrot som dessutom har ett demonteringsobjekt som kanske kan avvara lite fler saker. Kanske försöker jag rikta dörren jag har dugligt.

      Tack för tipset iaf!

      På tal om något helt annat: hade du någon bild på grenröret?

      Mvh Johan
      128
      Mirafiori

      Comment


      • #4
        Grenröret!

        Hej Johan!
        Synd att det är så långt i mellan oss,,då kunde du fått låna det ..
        Jag har digitalkamera o så men jag är kass på att få bilderna in i datorn, om du vill så ska jag försöka, men det kan ta lite tid,hoppas att du inte har brottom..

        Dom som finns till salu är ju lite för dyra tycker jag ,tror jag gav 750kr för detta extraktor rör men det är ju många år sedan..

        Har du en 131:a eller misstar jag mej? tyckte det stod det under din text..

        MVH ALF ,,
        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

        Punto 80 ELX 16v -01
        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
        Ducato 2,5TD -92 flak
        Tel 070-5512431

        Comment


        • #5
          Inte bråttom!

          Jo, jag har en 131:a i projektstadiet. 1800TC och dubbla IDF 40. Originalsystemet passar inte så jag hoppas byta ut det så småningom. Påskarvat lite fult just nu så det går ju att köra men Inte behöver man stora ursäkter för ett extraktorrör eller?

          Jag kan väl säga till när det börjar bli brådis.

          Nu fick jag ju börja om lite med 128:an...

          Må gott!
          Attached Files
          128
          Mirafiori

          Comment


          • #6
            131..

            Jäklar vad jag blir avis på din huv Johan!!
            Vad har du fått tag på den , du har nåt i glas fiber framför bilen med ,har du en komplett sats Abarth till den?
            Är det en 1600 special från början som du bygger på?

            MVH ALF..
            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

            Punto 80 ELX 16v -01
            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
            Ducato 2,5TD -92 flak
            Tel 070-5512431

            Comment


            • #7
              Japp. Köpte kompletta skärmar från en kvaddad rallybil av en Norrman. Huv, front, baklucka och takspoiler köptes av Tomasz Cecot

              http://walezy.neostrada.pl/index_eng.htm

              via ebay. Jäkligt trevlig kille! Bra kvalitet men halvdan passform. Är man van vid glasfiber tror jag inte det är några stora bekymmer.

              Han blev intresserad av mina skärmar eftersom han inte hade formar på kompletta skärmar med de smala breddarna så jag skickade ner dom till honom. Han håller nu på att göra pluggar av dom och skickar upp nya skärmar när det är klart.

              1600 special är korrekt. Vad är så speciellt med dom?

              Bilen var liet murken när jag köpte den och ganska snart sköt jag topplockspackningen. Visste om en 1800TC på pall med Lancia-kammar och den sitter nu i bilen. Ska bara byta topplockspackning =) och justera tändning och förgasare innan det är klart att åka. Ska byta bromsar också. Och fixa allt annat bilprovningen kan anmärka på. Men sen!

              Må gott
              Attached Files
              128
              Mirafiori

              Comment

              Working...
              X