Jag har en nästan ny Eaton M45 Mini Cooper S orginal kompressor som ligger i garaget och samlar damm i en kartong.
Byggd för 1.0-2.4l motorer och är perfekt att hotta upp hobby/race/bus bilen med. Rullat strax under 1000mil i en orginal Mini Cooper S från 2005 (1.6l och 160hk orginal, mera effekt om den är "drevad") och vart över efter montering av uppgraderingskit på orginalbilen. Perfekt skick. Remdriven och ger ett bra vrid i bilen över hela varvtals registret. Inge mera oljedrickande glappande turbon i bilen som kostar multum att renovera etc. Kan monteras liggande, upp och ner etc. You name it. Permanentsmord med olja så inga extra olje uttag etc behöver göras i motorn. Mycket fakta om konverteringar finns på internet om man söker.
Jag köpte den för att konvertera hobbybilen men har köpt värre grejer så jag
behöver inte denna längre, inte använd sen demontering från orginalmotorn för ett år sedan.
Grunden för att montera den är att man kompsänker motorn om det inte redan är
en turbo motor eller liknande. Antingen genom nya kolvar eller svarvade kolvar
alt. stålplatta som sänker kompressionen.
Enheten är komplett, och det man behöver komplettera upp med är en
eftermarknads remskiva + rem efter behov (beroende på laddtrycket man vill
ha). Tar inte så stor plats utan får plats under huven på istortsett alla
bilar. Fungerar som en "turbo" men ger laddtryck direkt och drivs av en
drivrem på vevaxeln istället för avgaserna.
Köpt för att monteras på en Fiat 1,2l motor som nu får större grejer
monterade. Man behöver inte vara en raketforskare för att konvertera motorn
utan bara läsa på lite.
Perfekt till busbilen eller entusiast bilen. Fungerar även som utbyte istället
för G40/g60 kompressorerna efter lite mod. Skick mekaniskt som ny!
Tel: 0730-498944
alt. petergreeneye@hotmail.com
Finns i Västerås
Ring helst men mejl funkar det med.
Billigare vid snabb affär! Endast seriösa!
Hälsningar Peter
Pris: 3950 kronor
Byggd för 1.0-2.4l motorer och är perfekt att hotta upp hobby/race/bus bilen med. Rullat strax under 1000mil i en orginal Mini Cooper S från 2005 (1.6l och 160hk orginal, mera effekt om den är "drevad") och vart över efter montering av uppgraderingskit på orginalbilen. Perfekt skick. Remdriven och ger ett bra vrid i bilen över hela varvtals registret. Inge mera oljedrickande glappande turbon i bilen som kostar multum att renovera etc. Kan monteras liggande, upp och ner etc. You name it. Permanentsmord med olja så inga extra olje uttag etc behöver göras i motorn. Mycket fakta om konverteringar finns på internet om man söker.
Jag köpte den för att konvertera hobbybilen men har köpt värre grejer så jag
behöver inte denna längre, inte använd sen demontering från orginalmotorn för ett år sedan.
Grunden för att montera den är att man kompsänker motorn om det inte redan är
en turbo motor eller liknande. Antingen genom nya kolvar eller svarvade kolvar
alt. stålplatta som sänker kompressionen.
Enheten är komplett, och det man behöver komplettera upp med är en
eftermarknads remskiva + rem efter behov (beroende på laddtrycket man vill
ha). Tar inte så stor plats utan får plats under huven på istortsett alla
bilar. Fungerar som en "turbo" men ger laddtryck direkt och drivs av en
drivrem på vevaxeln istället för avgaserna.
Köpt för att monteras på en Fiat 1,2l motor som nu får större grejer
monterade. Man behöver inte vara en raketforskare för att konvertera motorn
utan bara läsa på lite.
Perfekt till busbilen eller entusiast bilen. Fungerar även som utbyte istället
för G40/g60 kompressorerna efter lite mod. Skick mekaniskt som ny!
Tel: 0730-498944
alt. petergreeneye@hotmail.com
Finns i Västerås
Ring helst men mejl funkar det med.
Billigare vid snabb affär! Endast seriösa!
Hälsningar Peter
Pris: 3950 kronor
Comment