Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: EBV som funkar! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: EBV som funkar! :)

    ...som sagt, efter antalet disskutioner kan det ju ändå vara en god lösning att införskaffa sig en sådan.

    Så ni som har en fungerande EBV till salu - hör av er!

    BTW. var på "Dahlgrens Auto" idag där gubben som äger stället "dissade" oss på forumet genom att uttrycka sig typ "är det killarna/ni på Fiat-forumet som kallar det EBV? He, he ha, ha ,ha ha...!".

    Vilken jä.la bonde! Synd att så bra mekaniker jobbar under en sån nörd!!!!
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Re: K: EBV som funkar!

    Originally posted by plant
    ...som sagt, efter antalet disskutioner kan det ju ändå vara en god lösning att införskaffa sig en sådan.

    Så ni som har en fungerande EBV till salu - hör av er!

    BTW. var på "Dahlgrens Auto" idag där gubben som äger stället "dissade" oss på forumet genom att uttrycka sig typ "är det killarna/ni på Fiat-forumet som kallar det EBV? He, he ha, ha ,ha ha...!".

    Vilken jä.la bonde! Synd att så bra mekaniker jobbar under en sån nörd!!!!
    Vad kallar han det då? Laddtrycks mojäng? :P
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      ...

      ....typ Även den faktiskt väldigt duktige mekanikern verkade inte vara helt på det klara med namnet. Tror dom föredrar BTR lr laddventil......

      NÅ!!!!!! Har nån en til salu???????????????
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Re: ...

        Originally posted by plant
        ....typ Även den faktiskt väldigt duktige mekanikern verkade inte vara helt på det klara med namnet. Tror dom föredrar BTR lr laddventil......

        NÅ!!!!!! Har nån en til salu???????????????
        Då är de lite ute o cycklar,

        BTR= Bränsle Trycks Regulator
        EBV = Electronic Boost Valve

        Herregud vilka lantisar!!!
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          ...

          ...jo Turbo, här i Uppsala är dom totalt värdelösa jämfört med folk neråt landet. Får ta och ringa nåra gubbar senare i sommar när jag har semester i Hamburgsund. Detta går ju fan inte längre!!!!

          Men snälla ni, sälj nu en E B V till mig är ni snälla!!!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            Nån som har koll på vad en original kostar?

            LTM kanske? LaddTrycksMojäng...
            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

            Comment


            • #7
              plant---->kolla med Holger han har säkert både nya och beg till bra priser.
              -Coupe 16vt -95-
              -Punto 60 -06-
              -Alfa 156 JTS -04-

              Comment


              • #8
                ....

                .....? Holger...?
                /Giallo Ginestra

                Comment


                • #9
                  Kunde dom inte fixa på Dahlgrens?
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ante
                    Kunde dom inte fixa på Dahlgrens?
                    ...beror på hur man ser på saken...!
                    Eftersom att jag vet att dom har en le reservdelsbil stående inne just nu så tänkte jag att det inte vore nåra problem att sälja en liten sketen del som en EBV till ett hyggligt pris. Men eftersom att ägaren - "coolingen" Roger ville jämföra EBV:ns nypris så skulle dom återkomma. Killen tänker mao säkert ta ut typ nypris för en beggad. Ser ut som jag skiter i att köpa den där.

                    Ska låta "Dahlgrens Auto" fixa en sista sak åt mig innan jag bryter kontakten med dom. Vid turbobytet jag gjorde där för ett tag sen så bytte dom inte återcirkulationsslangen från turbon. Innebar att jag fick skämmas på besiktingen! "hon kissar ju på sig" sa dom. Det där skulle dom fixat när dom bytte turbon för 12.000 tyckte dom. Nu var det så att dom inte hade en slang inne vid turbobytet vilket innebar att dom använde sig av den gamla slangen som nu är paj.

                    När jag var där igår sa han att den nya slangen kommit och att dom tänker ta en tusing för att sätta dit den samt torka bort och rengöra all olja som nu stinkande sipprat ur.

                    Tycker det är ruttet av "dahlgrens Auto" att kreditera mig för nåt som skulle gjort gratis om slangen fanns inne vid turbobytet!!!!!!!!!!!!!!!


                    Sorry för "a bit off topic" men jag blev bara så förbaskad.


                    Sälj nu er EBV till mig!
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #11
                      ...

                      ....förresten, Holger sysslar väl bara med ringar.....

                      coupeteile verkade inte heller ha....
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #12
                        Plant---> med Holger menade jag coupeteile, konstigt att han inte har!?
                        -Coupe 16vt -95-
                        -Punto 60 -06-
                        -Alfa 156 JTS -04-

                        Comment


                        • #13
                          ...

                          ...jo, det är det. Tyckte jag sökte så gott jag kunde men icke...!
                          /Giallo Ginestra

                          Comment


                          • #14
                            Skicka han ett mail med bild på en EBV, så tror jag ha har en, jag har själv beställt massor som inte finns med på listorna på hemsidan.
                            -Coupe 16vt -95-
                            -Punto 60 -06-
                            -Alfa 156 JTS -04-

                            Comment


                            • #15
                              kolla med den snubben i england som säljer massa coupedelar! har inte kvar länken men det kanske är nån som vet sidan?
                              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                              Comment

                              Working...
                              X