Announcement

Collapse
No announcement yet.

S billigt: Bromsslangar fiat coupe 20VT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Freddan72
    Say what??? Du menar alltså att en komplett sats till 20VT kostar 640 kr?
    Nja, hans ordinarie pris är ca 800 kr för en komplett sats. Men listpriset är högre och det är det som vi får 20% rabatt på. Så det blir lägre än 800 kr men jag vet inte exakt hur mycket lägre. Ring o hör med honom.
    Attached Files
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

    Comment


    • #17
      Nån som haft dessa på en Coupe innan?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Originally posted by per
        Nån som haft dessa på en Coupe innan?
        Det är väl samma typ som 84jr0 har på sin bil? Goodridge slangar.
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • #19
          quattro.se säljer samma slangar som sitter på min bil och dessa ska vara godkända av SBP.

          Testa gärna med Hydroscand men jag vet inte om SBP gillar de men kan höra mig för. Annars kan man köra lager ett lager gummi sen spinna stål och därefter lager gummi till så märker SBP inget
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Har varit och kollat, 905:- för 4 slangar med 100% PTFE inneslang (teflon), rostfri strumpa och ett tunt skyddshölje utanför för att inte riskera få in damm och smuts mellan innerslang och stålslang som skaver.
            Tydligen skall man vara lite försiktig med billiga "kinaslangar" som kanske har mer vanlig plast som innerslang vilken inte tål bromsvätska så bra och så spricker de efter ett år eller två, vet inte om det är någon risk med godkända bromsslangar som goodrich, tvivlar på det, men det var en sak han tyckte var bra med deras slang, just innerslang av teflon.... Någon som är intresserad så starta en gruppköpstråd, (10 satser så drar de av 10-15% till på priset) och kontakta mig så får ni mina gamla, vill inte hålla i ett gruppköp för stålomspunna bromsslangar till coupen. Hoppas det är OK.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #21
              Originally posted by novisen
              Har varit och kollat, 905:- för 4 slangar med 100% PTFE inneslang (teflon), rostfri strumpa och ett tunt skyddshölje utanför för att inte riskera få in damm och smuts mellan innerslang och stålslang som skaver.
              Tydligen skall man vara lite försiktig med billiga "kinaslangar" som kanske har mer vanlig plast som innerslang vilken inte tål bromsvätska så bra och så spricker de efter ett år eller två, vet inte om det är någon risk med godkända bromsslangar som goodrich, tvivlar på det, men det var en sak han tyckte var bra med deras slang, just innerslang av teflon.... Någon som är intresserad så starta en gruppköpstråd, (10 satser så drar de av 10-15% till på priset) och kontakta mig så får ni mina gamla, vill inte hålla i ett gruppköp för stålomspunna bromsslangar till coupen. Hoppas det är OK.
              Är inte kittet till 20VT på sex slangar?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Ingen aning, har bara 4 och antog att de var alla som behövdes. Men det skulle inte förvåna mig om det skall vara 6 faktiskt.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by novisen
                  Ingen aning, har bara 4 och antog att de var alla som behövdes. Men det skulle inte förvåna mig om det skall vara 6 faktiskt.
                  Behövs 4 bak i alla fall.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #24
                    Okiidock, hoppar över stålomspunna med hjälp av mina slangar då. De räcker inte till verkar det som
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • #25
                      Alla Coupeer har 6 bromsslangar varav 4 st bak.
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment

                      Working...
                      X