Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: 20VT motor +vxllåda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: 20VT motor +vxllåda

    Hej!

    Jag har en komplett motor och växellåda från en Lancia K Coupé som jag funderar på att sälja. Motorn var tänkt att användas som utbytesmotor till min K Coupé men eftersom motorn i bilen bara går och går så har behovet inte funnits. Inför kommande projekt vore det bra att frigöra plats i garaget.

    Lite info om motorn:

    Samma motortyp som sitter i de senare Coupéerna, dvs 20 ventiler och turbo. Ger 220 hk. Enda skillnaden är ventilkåpan där det står Lancia istf Fiat. Motorn är komplett med grenrör, turbo och insug.

    Växellådan är, till skillnad från Coupén, femväxlad och manövreras med vajer istf stag.

    Just denna motor är i orginalutförande utan trimm och har gått mellan 18.000 och 19.000 mil. Är trots det relativt höga miltalet i mycket gott skick. Bilen användes som tjänstebil av entusiast och kördes 4000-5000 mil om året, mestadels landsväg. För den intresserade kan kontaktuppgifter lämnas.

    Kompressionsprov genomfördes (2004) när jag köpte motorn och resultatet var mycket bra.

    Det enda jag kan komma på som inte är bra är grenröret som har spruckit (verkar vara ett vanligt fel).

    Pris: Bud

    paketet finns i Norrtälje

    /Stefan
    Stefan Petrovic

    Lancia Delta Evoluzione -92

  • #2
    Hur har du det med turbon?
    Har skickat dig ett mail också :P

    Comment


    • #3
      Japp, turbo medföljer.

      /Stefan
      Stefan Petrovic

      Lancia Delta Evoluzione -92

      Comment


      • #4
        PM SKICKAT!

        Comment


        • #5
          Lyfter denna gamla tråd då motor + växellåda finns kvar.
          Stefan Petrovic

          Lancia Delta Evoluzione -92

          Comment

          Working...
          X