If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by cubase tror inte det e samma .ena e tillverkad i Japan den andra i USA
+ att stealth ser ut som skit bakifrån
Detta hittade jag på Wikipedia:
The Mitsubishi GTO is the name of two different sports cars built by Mitsubishi Motors, both of which were rebadged for many export markets. The first, sold from 1970, was a two-door hardtop coupé with contemporary American muscle car styling, straight-4 engines and rear wheel drive. After production ceased, the GTO (Grand Turismo Omologato) name lay dormant for fifteen years until Mitsubishi resurrected it for their new flagship sports grand tourer, although in most export markets it was rebadged as a Mitsubishi 3000GT. It was also sold by Chrysler in North America as a Dodge Stealth captive import from 1991 to 1996 with only minor detail/appearance differences.
Lite rättning bara.
En 286Hk 3000GT gör INTE 0 - 100 på 5 sekunder.
Den ärliga siffran (jag vet inte vad fabrikssiffran är men detta är enligt tester) är att dne gör 0 - 100 på 6.2 sek. Det vill säga som en orginal 20vT.
0 - 200 går på 28.8 sek, det vill säga 2 sekunder LÅNGSAMMARE än en 20vT. En 3000GT är en visseligen frän bil men sammtidigt övertung, med många barnsjukdommar, en inte så bra fungerande 4-hjulsstyrning (enligt vad jag läst) samt att en 20vT nog både hänger med och kör i från en 3000GT när det svänger..
Så vad du kommer få är en tyngre, söligare, törstigare, betydligt trängre och mindre praktiskt bil med en massa barnsjukdomar! Lycka till i köpet!
Vad jag vet om 3000gt 286hästars versionen är att den egentligen har 320 häst. (Något med att japan fick betala mer skatt/tull om effekten var högre än 286)
0-100 har jag hört ligger på 5.6 sekunder på dessa. (hur viktigt det nu än är? 100-200 är roligare att veta => )
Ska tydligen vara rätt enkelt att få upp 3000gt till 400 häst.
Förstår att du vill prova lite nya bilar o så, men när du ändå ska bli japsare, varför inte en skyline ?
3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment