Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocket-tips

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Där finns skinninredningar att köpa av forummedlemmar. Man ska bara bo i närheten, som Uppsala eller Stockholm.
    Finns kanske på fler ställen än så. Sök och du ska finna.

    Med vänlig hälsning,
    Goran
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

    Comment


    • På fccuk.org/forum säljs det skinnstolar då o då, och du har ju kopplingar ner dit så det kanske kan va nåt..? Deras pass.stolar brukar vara ganska oslitna.. Och ebay såklart.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Vet en komplett beige skinninredning nu, att hämtas gratis..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by per View Post
          Fyndläge på GotlandsCoupe:

          http://www.blocket.se/gotland/Fiat_c....htm?ca=12&w=3

          "knarr".. Troligen vanliga spruckna grenröret?
          Per, har kollat denna ett tag och funderat vad detta : Det knarrar från bilen och tror det är något med ventilerna men är inte säker, kan inte sånt. Därför det låga priset.
          Är detta ett vanligt problem? kostsamt?
          eftersom killen inte verkar vilja laga detta så funderar jag på om det ev kan vara något mera som är problemet.
          har i o f s kontakt med Alfa/Fiat mekar men vill inte lasta dom med vad som helst
          verkar ju var mkt bil för pengarna (även om färgen INTE är vad jag skulle vilja ha)
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment


          • Knarrar? I mina öron låter det allvarligt, låter som pågående lagerras. Tickar den så är det antigen ventiler eller grenröret. Svårt att avgöra utan att ha lyssnat på bilen. Kan inte han spela in den på ljud och skicka annars måste du åka ner och lyssna.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Det enda jag kan tänka mig är sprucket grenrör.. Det enda typiska Coupefelet som skulle kunna liknas vid 'knarr'.. Helt klart värt en titt tror jag! En gotlandsbil är en gotlandsbil och den ser iaf riktigt fin ut.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by per View Post
                Det enda jag kan tänka mig är sprucket grenrör.. Det enda typiska Coupefelet som skulle kunna liknas vid 'knarr'.. Helt klart värt en titt tror jag! En gotlandsbil är en gotlandsbil och den ser iaf riktigt fin ut.
                hmm blir lite orolig, ungefär samma som den silverfärgade som jag var på väg och kolla på. 10 ägare sedan 1999?
                jag vet att jag kanske är lite känslig, men de flesta andra bilar jag köpt för ca dessa pengar har det inte varit ngt direkt fel på.
                ni båda som haft och har coupé, varför är andra hands marknaden så usel (om man får säga detta) för coupéer?
                verkar ju som om både Tyskland, Frankrike och Italien har högre priser?
                är dessutom risken stor att många av dessa kan var sönderkörda p.g.a viss dragning till yngre manliga förare?
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment


                • Jag tror att den blåa har varit ute tidigare men vet inte om det är en och samma säljare. Varför marknaden är så usel vet jag inte för det är väldigt prisvärd bil och senaste året när jag ägde min så har det aldrig varit billigare att försäkra den. Med så många ägare hade jag kollat mer noga på servicehistoriken, många ägare behöver inte betyda något dåligt om bilen är välservad tycker jag.

                  Undersök mer om det där knarret, låter den bara eller mest när motorn är kall? Slutar den knarra någonsin? Om grenröret sitter löst så kan man fixa det "på golvet" men det kräver några timmars arbete om inga pinnskruvar har gått av.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Varför lågt 2a handsvärde i Sverige? Solklart.
                    1. Fiat
                    2. Bortglömd modell
                    3. Otypisk biltyp (de som egentligen skulle uppskatta bilen är ute efter Porschar, BMW, Alfa Romeo etc. och de är även oftast väldigt prestigehungriga = ingen Fiat där inte)
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Originally posted by per View Post
                      Varför lågt 2a handsvärde i Sverige? Solklart.
                      1. Fiat
                      2. Bortglömd modell
                      3. Otypisk biltyp (de som egentligen skulle uppskatta bilen är ute efter Porschar, BMW, Alfa Romeo etc. och de är även oftast väldigt prestigehungriga = ingen Fiat där inte)

                      Det roliga är dock, vi som fastnar för Coupen, fastnar verkligen!
                      Dom som aldrig testat eller kört en Coupe säger att det är en skitbil, "jävla fiat" eller vad som helst.
                      Men det finns ingen bil i världen som ger mer "bang for the buck" än en Coupe! Anser jag! Prisnivån som är nu, 20-30k för en duglig Coupe, vad får du för det annars i bilväg?
                      En jävla VW Lupo typ!
                      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                      Comment


                      • Originally posted by Dice View Post
                        Det roliga är dock, vi som fastnar för Coupen, fastnar verkligen!
                        Dom som aldrig testat eller kört en Coupe säger att det är en skitbil, "jävla fiat" eller vad som helst.
                        Men det finns ingen bil i världen som ger mer "bang for the buck" än en Coupe! Anser jag! Prisnivån som är nu, 20-30k för en duglig Coupe, vad får du för det annars i bilväg?
                        En jävla VW Lupo typ!
                        Japp, håller med om det!

                        Instämmer också i duglighets prissättningen...mao. vad kan man förvänta sig för under 20k..? inte en för 60k troligen.
                        Just detta ex låg ute för 40k för ett år sedan...bra rabatt på ett år. å andra sidan, kanske en reflektion över vad man vill köpa är på sin plats, ett projekt eller ett körklart ex...
                        Därmed inte sagt att man inte kan ha tur vid bilköp.
                        http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

                        Comment


                        • För 20k får man nog räkna med att det finns en del att göra på en Coupé. Fina exemplar går för 50-60k men då är en del nytt (såsom koppling, turbo, avgassystem m.m.).

                          Jag har för mig att bilen som finns på Gotland (den blåa) hade något problem med motorn när den var ute för ett år sen. Så det kan vara en värre grej än ett sprucket/löst grenrör. Tror mer på ett lagerras.
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • Jag mailade faktiskt lite med honom då för ett år sen, för att hjälpa honom.. Det var uppenbart att han var en novis på bilar o motorer så jag tolkade det som att det kunde vara ett hur enkelt fel som helst, troligen grenröret. Kan tänka mig att totala antalet verkstäder på Gotland som skulle veta precis vad som bör göras uppgår till siffran: 0.

                            Men visst, med tanke på ägaren kan jag absolut tänka mig att oljetryckslampan lyst ett tag nån gång och därmed har lagren skadats.
                            Last edited by per; 18 July 2013, 13:28.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Originally posted by Freddan72 View Post
                              För 20k får man nog räkna med att det finns en del att göra på en Coupé. Fina exemplar går för 50-60k men då är en del nytt (såsom koppling, turbo, avgassystem m.m.).
                              Hear-hear!
                              Det är ingen lättmekad bil. Då ska man köpa en bil från 70-talet eller äldre. Men med rätt verktyg och tålamod är potentialen i bilen stor.
                              Det hoppas jag på i alla fall, som sitter med en sönderskruvad bil som börjar arta sig.

                              Med vänlig hälsning,
                              Goran
                              Sportbilshistoria:
                              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                              06-10 Porsche 924 N/A -83
                              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                              Comment


                              • http://www.blocket.se/vi/48260376.htm

                                Punto 85 16v Mk1... Enda i Sverige?
                                Ser fin ut oxå undantaget de gigantiska däcken.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X