Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Pinnbultar till grenrör i sthlmstrakten (eller web)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Pinnbultar till grenrör i sthlmstrakten (eller web)

    Hej

    Någon som har koll på var man kan köpa pinnbultar till grenrör?
    Fiat ville ha ca 2000:- för 8 pinnbultar, känns lite väl saftigt.

    Bilen är en Fiat Coupé 16VT.
    Last edited by Fuel; 7 May 2008, 07:20.
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

  • #2
    upp
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • #3
      Har du kollat upp alla länkar under Coupe Info, Coupeteile , Alternative Autos osv...?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Re: Pinnbultar till grenrör

        Originally posted by Fuel
        Hej

        Någon som har koll på var man kan köpa pinnbultar till grenrör?
        Fiat ville ha ca 2000:- för 8 pinnbultar, känns lite väl saftigt.

        Bilen är en Fiat Coupé 16VT.

        Comment


        • #5
          Re: Pinnbultar till grenrör

          Hej vilken längd på pinnarna vill du ha.
          jag tror att jag har pinnar liggandes.
          //Anders

          Comment


          • #6
            Har du kollat med http://www.sifvert-skruv.se/
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Autoexperten är annars ett hett tips! Har köpt där själv.
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #8
                Kolla även Wurth... där har jag köpt mina.... inte alls speciellt dyra !
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  Tack för alla svar!

                  Jag lyckades hitta pinnbultar på speedparts.se för 10:- styck
                  Har fått hem dom och längden är perfekt. Men den gängsida som går in i toppen skulle behöva förlängas lite för att gå längre in i toppen.
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • #10
                    Vilka längder beställde du? Är det inte 9 bultar till grenröret.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TurboB
                      Vilka längder beställde du? Är det inte 9 bultar till grenröret.
                      Helt korrekt, det är 9 bultar.

                      Jag beställde längden 45mm, jag har inte orginalgrenrör och behöver bara dom korta bultarna.

                      Mvh
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #12
                        Fick mitt grenrör för några veckor sen och har inte hunnit byta än.
                        Hur lång skulle du vilja att gängan som går in i blocket skulle vara?
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment

                        Working...
                        X