Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Lambdasond 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Lambdasond 16vt

    ...skulle bara höra efter om nån av er hade en tretrådars lambdasond till en 16vt liggandes nånstans?
    Annars får jag väl köpa nån beggad på laga/bildelsbasen....

    Hör av er snarast!
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Rekommenderas som sagt inte att köpa beg. lambdasond, det är i stil med att köpa beg bromsskivor. Nej men som du märker är funktionen nästintill omöjlig att kolla, bl.a på andra sensorer också.

    Köp nytt istället, lönar sig i längden speciellt när det inte kostar så mycket.

    Men du, varför har du hängt upp på dig på lambdasonden? Registrerar den fel i ECUn?
    Om du utgår från vad jag har sagt tidigare, att värdena kan vara godkända på besiktningen trots dålig lambdasond, så stämmer det men du vet väl också att jag har haft flera återkommande felkoder fårn lambdasonden registrerade också.
    Last edited by Joksi; 21 June 2008, 13:11.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      ...

      ...hon drar ju så förbaskat mycket så det skulle ju kunna vara att lambdasonden e paj...
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Då "måste" din insprutarlampa tändas/lysa tycker jag.

        Jag dras med samma problem, oavsett om ja förbrukar en tank i stadskörning eller körandes på E6an fram o tillbaks verkar ja inte kunna komm mer än 52-55 mil på full tank... Har inte hjälpt med lambdasond bytet, så behöver tydligen inte vara det som är problemet...

        Jag har för övrigt bytt alla servicedetalejr, dock lyser lampan fortfarande så jag har ingen aning om varför den dricker så mycket.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          ...

          ...min drar +2l/mil och jo, insprutningslampan tänds av och till........!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            Originally posted by Joksi
            Då "måste" din insprutarlampa tändas/lysa tycker jag.

            Jag dras med samma problem, oavsett om ja förbrukar en tank i stadskörning eller körandes på E6an fram o tillbaks verkar ja inte kunna komm mer än 52-55 mil på full tank... Har inte hjälpt med lambdasond bytet, så behöver tydligen inte vara det som är problemet...

            Jag har för övrigt bytt alla servicedetalejr, dock lyser lampan fortfarande så jag har ingen aning om varför den dricker så mycket.
            thermostaten är OK?

            Comment


            • #7
              ...

              ...jorå, det tror jag. Den byttes förra året och fungerar nog som den ska. Innan bytet kom jag aldrig upp i temperatur men det är alltså fixat.

              Edit: Oj då! Missade visst vem frågan var ställd till :embarrest:
              Last edited by plant; 21 June 2008, 20:31.
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ary
                thermostaten är OK?
                För min del, ja, byttes för ganska exakt ett år sedan.
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment

                Working...
                X