Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rota Battle 18" 5-ekrad split fälg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag tyckte ekrarna såg ut att gå runt oken + att de hade ET45. Så det fanns utrymme att experimentera med spacers tills de satt bra.
    Som tur var passade mina gamla 8mm spacers (till gamla 17-tummarna) perfekt och gav några mm frigång och några mm bredare spårvidd.

    Det finns ingen nackdel att använda spacers sålänge de centrerar fälgen exakt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Per du skriver att du har ET45 och 37. Vilket är det som gäller?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Jag har totalt ET37 (45-8mm). Klart som körvspad!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Originally posted by per
          Jag har totalt ET37 (45-8mm). Klart som körvspad!
          aha du fick alltså använda spacers.
          Mejlar fram och tillbaka här med företaget och det är förstås svårt att veta om fälgarna passar direkt på utan att ha testat. Finns det överhuvud taget någon Coupe i USA?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ankan
            aha du fick alltså använda spacers.
            Mejlar fram och tillbaka här med företaget och det är förstås svårt att veta om fälgarna passar direkt på utan att ha testat. Finns det överhuvud taget någon Coupe i USA?
            Nej, Fiat har inte varit importerad i USA sen början av 80-talet.

            Förrutom nu i år när man börjar med Fiat 500....
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Originally posted by Ankan
              aha du fick alltså använda spacers.
              Mejlar fram och tillbaka här med företaget och det är förstås svårt att veta om fälgarna passar direkt på utan att ha testat.
              Yes det var planen ända från början. Det finns inte många fälgar som funkar utan spacers, Novitec's N8 gör det dock och har även bultcirkel 4x98mm.
              Fanns förut i 18" men nu bara i 17" tror jag.

              http://de.novitec.nl/webshop/fiat/500/

              Eller så är det samma fälg som nu heter N10:

              Passend zur sportlicheren Fahrwerksabstimmung bietet NOVITEC maßgeschneiderte einteilige NOVITEC N10 Leichtmetallfelgen in 17 oder 18 Zoll Durchmesser an. Die 7.5Jx17 Räder können mit 215/40 R 17 Niederquerschnittsreifen rundum gefahren werden. Die Felgen stehen wahlweise in silber polierter oder mattschwarz lackierter Version zur Verfügung. Komplettradsätze sind ab 1316 Euro erhältlich. Besonders exklusive Ansprüche können mit NOVITEC N10 8Jx18 Rädern und 215/35 R 18 Pneus erfüllt werden, die die Radhäuser perfekt ausfüllen. Das Raddesign mit acht Doppelspeichen steht auch hier in verschiedenen, lackierten oder polierten Ausführungen zur Verfügung.
              Last edited by per; 2 December 2010, 17:31.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Okej tack för infon Per.
                Då får det nog bli ET 45 och 8-10 mm spacers runt om.

                Comment


                • #23
                  Fick ett trevligt mejl idag

                  Hi
                  I am sorry to tell you this

                  Before, we thought we could order as long as there is a minimum order, but

                  We just double check regarding the battle, the manufacture said, they don’t want to order anymore, sorry, at this point we could not help.

                  Let me know if you like any other styles that we have on our page.

                  Comment


                  • #24
                    Vilka sopor...
                    Bara att leta vidare efter annan återförsäljare antar jag.
                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Axl
                      Vilka sopor...
                      Bara att leta vidare efter annan återförsäljare antar jag.
                      Ja förjävligt dåligt. Bra om dom kollar upp sånt innan kanske...
                      Lita på det Axl ska försöka med Dare V2 istället. den ser ju lika dan ut...

                      Comment


                      • #26
                        Här är orginalet, Rota Battle är tydligen en kopia: http://www.advanwheels.com.au/wheels/wheel.aspx?id=21

                        <edit>:
                        ...fast såg att det visst enbart fanns som 5-bult. Och att de verkade vara ruskigt dyra...
                        Last edited by rask; 6 December 2010, 08:21.
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by rask
                          Här är orginalet, Rota Battle är tydligen en kopia: http://www.advanwheels.com.au/wheels/wheel.aspx?id=21

                          <edit>:
                          ...fast såg att det visst enbart fanns som 5-bult. Och att de verkade vara ruskigt dyra...
                          Finns flera kopior och det där är originalet som du säger..

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Ankan
                            Finns flera kopior och det där är originalet som du säger..
                            Lycka till med letandet! Såg att Rota Battle slutade tillverkas 2003 redan. Men att de görs på beställning (min 5st)...

                            Kanske kontakta dem direkt och kolla hur det ligger till?
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by rask
                              Lycka till med letandet! Såg att Rota Battle slutade tillverkas 2003 redan. Men att de görs på beställning (min 5st)...

                              Kanske kontakta dem direkt och kolla hur det ligger till?
                              Tack! Men du det är ju det jag precis har fått avslag på. Tillverkaren har ju tydligen påstått att dom inte vill ta en specialbeställning. Vart har du sett det?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Ankan
                                Tack! Men du det är ju det jag precis har fått avslag på. Tillverkaren har ju tydligen påstått att dom inte vill ta en specialbeställning. Vart har du sett det?
                                Hittar det inte nu. Men kontakta dem direkt och kolla vad det säger...
                                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                                Comment

                                Working...
                                X