Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sänkningssats Hörmann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Aloha
    Hehe, jaa jag får lägga till det på pluslistan för inköp.

    Vad fick du för merkostnader p.g.a det då? Typ hjulinställningar o sånt som måste göras? Finns det någon risk att det inte blir bra?
    Jag tror att vi skruvade Pazzos bil bättre än min för hans har inte ätit framdäck lika snabbt som min

    Personligen anser jag att sänkningen är snyggt och bilen blir inte omöjlig att köra över fartgupp och annat om jag bortser från min mellandämpare
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      Originally posted by 84jr0
      Jag tror att vi skruvade Pazzos bil bättre än min för hans har inte ätit framdäck lika snabbt som min

      Personligen anser jag att sänkningen är snyggt och bilen blir inte omöjlig att köra över fartgupp och annat om jag bortser från min mellandämpare
      Ja, skälet till att jag ville sänka var just för att det är snyggt. En hjulinställning kan jag kosta på det är ju inte allt för dyrt. Men tyvärr så kvarstår det att originaldämparna inte är avsedda för att arbeta i sänkt läge. Därför borde körningen bli bra mycket stötigare, vilket många här på forumet även har bekräftat. Gupp o farthinder går an, men jag slipper helst bli påmind av skicket på våra svenska vägar. Känner inte ni av sånt? Jag har ju själv inte testat en sänkt bil så jag har inget att jämföra med.
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • #18
        Originally posted by Aloha
        Ja, skälet till att jag ville sänka var just för att det är snyggt. En hjulinställning kan jag kosta på det är ju inte allt för dyrt. Men tyvärr så kvarstår det att originaldämparna inte är avsedda för att arbeta i sänkt läge. Därför borde körningen bli bra mycket stötigare, vilket många här på forumet även har bekräftat. Gupp o farthinder går an, men jag slipper helst bli påmind av skicket på våra svenska vägar. Känner inte ni av sånt? Jag har ju själv inte testat en sänkt bil så jag har inget att jämföra med.
        Stämmer inte. går lika fint som innan på hyfsade vägar och på långfärd osv

        Du märker bara en ökad kontroll men se upp för potthål (som innan) dom käns
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #19
          Originally posted by Aloha
          Ja, skälet till att jag ville sänka var just för att det är snyggt. En hjulinställning kan jag kosta på det är ju inte allt för dyrt. Men tyvärr så kvarstår det att originaldämparna inte är avsedda för att arbeta i sänkt läge. Därför borde körningen bli bra mycket stötigare, vilket många här på forumet även har bekräftat. Gupp o farthinder går an, men jag slipper helst bli påmind av skicket på våra svenska vägar. Känner inte ni av sånt? Jag har ju själv inte testat en sänkt bil så jag har inget att jämföra med.
          Visst blir det stötigt men därmed bättre väghållning
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Originally posted by 84jr0
            Visst blir det stötigt men därmed bättre väghållning
            Va säger du Almir ska vi dela på frakten?
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #21
              Originally posted by pazzo
              Va säger du Almir ska vi dela på frakten?
              Jag skickar PM till dig snart.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #22
                jag e intresserad av baklampor med led ringar vad kostar dem ?
                och även vad kostar Fjäderbens stag?
                http://www.garaget.org/?car=34508

                Comment


                • #23
                  Originally posted by qplinus
                  jag e intresserad av baklampor med led ringar vad kostar dem ?
                  och även vad kostar Fjäderbens stag?
                  Vi har redan beställt och paketet är på väg Staget kostar ca 1200kr.

                  Finns det intresse så kan ni beställa igen
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment

                  Working...
                  X