Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ställa ut Fiat Coupe??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ställa ut Fiat Coupe??

    Jag har suttit här och tänkt lite. Vad jag har förstått så ställer ni här på forumet(som har Fiat Coupe) bara ut på Skokloster, har jag rätt eller fel?
    Så jag tänkte, varför inte köra med hela coupe gänget och ställa ut på typ Vallåkra eller Emmaboda eller något? Jag tycker det hade varit riktigt roligt, plus att bilarna kommer ut så att fler folk får se dom och får upp ögonen för dom!

    Ris eller Ros??
    Henke här!
    Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

  • #2
    Är det inte där man måste ha tribals, 3m höga spoilers och en flickvän utan kläder?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Är det inte där man måste ha tribals, 3m höga spoilers och en flickvän utan kläder?
      Hehe nej det är det inte. Finns många klubbar som ställer ut där! Jag tror det hade kunnat bli en stor succé! Det finns fortfarande många som inte vet om att dessa fina bilar finns! Därför hade det väl varit kul om man hade kunnat ställa ut ett helt gäng med couper så att folket får se hur fina dom är?
      Henke här!
      Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

      Comment


      • #4
        Vallåkra, he he

        VM i byhålecustom.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tempra33
          Vallåkra, he he

          VM i byhålecustom.
          Asså fattar inte riktigt vad det är som ni är så rädda för? Vad är det för fel på att ställa ut på vallåkra? Förklara!!??
          Henke här!
          Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

          Comment


          • #6
            Ähh, jag är bara gammal o bitter :-)

            Tror du Tempran har en chans på pipels tjåjs?

            Comment


            • #7
              Handlar kanske inte så mkt om rädsla som om intresse skulle jag tro.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Handlar kanske inte så mkt om rädsla som om intresse skulle jag tro.
                Håller nog med dig här per..
                Coupén är i mina ögon lite mer och sofistikerad än Jap-tuned bilar.
                Det är en helt annan klass. Båda klasser är på sitt sätt väldig eleganta men tror tyvärr Coupén skulle få mer ris än ros på sånna evenemang.
                Det skulle vara för många "haters" som skulle säga att det är en fake ferrari och andra spydigheter som förekommer när bakgrundsinfo saknas..

                Comment


                • #9
                  Mycke motstånd mot Vallåkra märker jag..nästan lite FCC..!

                  Comment


                  • #10
                    De som har uttalat sig kanske talar utifrån egna erfarenheter?

                    Det kan väl vara så att man inte har något emot exempelvis vallåkra som bilträff. Men de som figurerar här på forumet och främst de som kör coupé gör det för att de är intresserade av Italienska bilar och kanske mer exklusiva sportbilar (givetvis finns det undantag).

                    Vallåkra är vad jag förstår inte en bilträff inom den genren och av den anledningen är kanske inte intresset så stort här?

                    Precis som det finns olika typer av festivaler blir det lite konstigt om jag dyker upp på en rockfestival och börjar spela blockflöjt eller elektronisk dansmusik etc.

                    Jag bara spekulerar men detta är en tanke iaf.

                    Jag själv är inte speciellt intresserad, dels för att det ligger väldigt långt bort och dels för att det är vad jag förstår främst en volvoträff? Hade jag bott närmare hade jag gärna åkt dit och kollat runt och om det då hade visat sig vara ungefär så som jag har föreställt mig skulle jag inte vara så sugen på att ställa ut coupén där.

                    Men det kanske finns andra träffar? Jag tycker det är kul när folk komer med förslag och vill engagera sig. Sen får man kanske anstränga sig lite för att övertyga oss andra och eventuellt går man i hamn.

                    De träffar som vi har haft tidigare år är först o främst skokloster men sen brukar vi även ha en banträff i september på Mantorp (som jag har missat varje år ), sen har vi även stående träffar varje onsdag (tror jag?) vid brostugan på ekerö i Stockholm. Okej dessa går väl inte att jämföra med skokloster och andra större events, men det jag vill komma till är att många även åker till andra träffar där det också finns andra bilar och därför tror jag att många här säkert är öppna för förslag.
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #11
                      Jag förknippar också Vallåkra som en Volvo/EPA raggarträff och känner inte att coupen passar in.

                      Kan tala av egen erfarenhet efter några träffar där jag tagit coupen för uppvisning på parkeringen och ute på bana/raksträckan och även om den är bland snyggaste bilar och kanske bland de snabbaste så fotas/diskuteras det mer volvo 240 än en coupe.

                      Finns inget intresse bland volvoraggare för annat än volvo. De som känner till coupen är mer intresserade.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by slowly
                        Asså fattar inte riktigt vad det är som ni är så rädda för? Vad är det för fel på att ställa ut på vallåkra? Förklara!!??
                        Bara att säga till så kommer jag och ställer mig brevid dig!
                        Har varit iväg på många träffar med coupen... felet är nog att volvo folket inte vet vad det är för bil och blir rädda för nått "nytt". De som inte är inne på enbart volvo brukar vara mer nyfikna.

                        Originally posted by Ary

                        Coupén är i mina ögon lite mer och sofistikerad än Jap-tuned bilar.
                        Var det inte dig vi snubblade över med öppen motorhuv i karlstad för några år sedan
                        Turbo é livet

                        Torx måste vara djävulens påfund...

                        Comment


                        • #13
                          Här är en intressant träff i södra Sverige där Fiat är ett naturligt inslag

                          http://www.alfaromeo.org/index.taf?_...reNoCache=1235

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by hellfire


                            Var det inte dig vi snubblade över med öppen motorhuv i karlstad för några år sedan

                            Absolut, var ute på flygfältet i KD.
                            Ser inga konstigheter med det, var där Maj 07 och inte nångång efter det.
                            Vi alla har olika intentioner med Coupé ägandet, för mig innebär det inte att ställa ut på Volvo-träffar.
                            Det är inte min typ av bilar oavsett hur trimmade eller stylade de är.
                            Dessutom så har jag svårt att se att de skulle uppskatta Coupéns närvaro. Ok om man åker en mängdbil som A3 eller nåt sånt, men Coupén på en volvo-träff? Nej inte aktuellt för mig, den är för exklusiv.
                            Last edited by Ary; 30 March 2009, 03:00.

                            Comment


                            • #15
                              jag har vart ute rätt mycket med min punto o folk kommer fram o tittar o ställer massa frågor. ut med er på utställningar så får ni se. finns dom som ställer ut förfinade orginalbilar också.
                              2 finnish first u first have 2 finnish

                              Comment

                              Working...
                              X