Announcement

Collapse
No announcement yet.

Festival säsong!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Festival säsong!

    Tänkte höra om det bara är jag som gillar att sova i tält, vada runt i lera och vara skitig om sommaren?
    Vilken/vilka festivaler besöker ni, eller har besökt för den sakens skull?
    Kanske någon som ligger inne med hetaste festivaltipset? Eller bästa överlevnadsknepet?

    Panda 169

  • #2
    Location Danmark? Då måste det vara Roskilde som gäller! I alla fall var det det som gällde på min tid, mitten av 80 till mitten av 90, fan va länge sen. Roliga människor och grym stämning, otroligt mycket bättre än Hultsfred. Ha med ett bra tält, ett hänglås till tältet kan vara bra med! Kommer ihåg när jag hade farsans gamla tält i Roskilde, regnade någonting för djävligt. På natten när jag kom tillbaka från nån svettig konsert var det en halvmeter med vatten i tältet. Lämnade skiten och tog tåget till Köpenhamn och tog in på hotell.
    Last edited by stooges; 20 May 2009, 18:42.

    Comment


    • #3
      Roskilde blir det i sommar ja! Enda som gäller känns det som. WayOutWest har nästan bara skitbokningar och Hultan verkar ha tappat helt.. Arvika verkar ok i år med Depeche osv men det är ju bara kids där..

      Synd att Roskilde numera kostar 2500.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Det som alltid har varit så bra med Roskilde är blandningen med kända artister och en hel drös med okända band, men rätt ofta "blivande stora" och ofta intressanta. Annars tycker jag Where the action is har bokat bra band men inte så mycket "nytt"(se länk), men som festival tror jag det är svårt att bräcka Roskilde.

        http://www.wtai.se/

        Comment


        • #5
          De åren jag har varit på RF har jag bott i Roskilde, så sista regnåret (-07) gick jag helt enkelt hem torsdag natt när det var som värst.. Väldigt bekvämt med 15-20 min promenad hem.
          Men hoppade över förra året, blev lite andra festivaler istället. Utöver Roskilde har jag haft en tradition med Fullmoon Festival i Tyskland, men den blev inte av iår. Istället blir det roadtrip till Ungern efterföljt av Grekland för lite "garanterad" sol på festivalerna.
          Men av de festivaler jag prövat hitills så är stämningen på Roskilde svårslagen, det är häftigt med så mycket blandat folk. Har lite säregen musiksmak, så har aldrig gått på Roskilde för musikens skull.

          2500:-? Är kronan så svag nuförtiden.. Tyckte det lät häftigt när jag fick höra att de ville ha 1800DKK för en biljett, men 2500SEK är ju bara löjligt.
          Last edited by Jim; 20 May 2009, 22:29.

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Ja, det var då ett enkelt val för mig.
            F1 (eller andra runt-runt, oavsett fordon) är inte den skojjigaste motorsporten att se på tycker jag, men var och en till sitt.

            Panda 169

            Comment


            • #7
              Originally posted by stooges
              Location Danmark? Då måste det vara Roskilde som gäller! I alla fall var det det som gällde på min tid, mitten av 80 till mitten av 90, fan va länge sen. Roliga människor och grym stämning, otroligt mycket bättre än Hultsfred. Ha med ett bra tält, ett hänglås till tältet kan vara bra med! Kommer ihåg när jag hade farsans gamla tält i Roskilde, regnade någonting för djävligt. På natten när jag kom tillbaka från nån svettig konsert var det en halvmeter med vatten i tältet. Lämnade skiten och tog tåget till Köpenhamn och tog in på hotell.
              Regnäventyret, var det ´97, eller? Har hört att den festivalen var histelig (något i still med 2007 då de varnade för drukningsrisk på festivalområdet)...
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ante
                Det är i samma prisklass som inträde till tex F1 en helg, utan läktare eller med "sämsta" sittplatserna. Bara att prioritera vad man vill spendera sina pengar på, som alltid
                Billigare än så i Melbourne, men så ska man ju ta sig dit också...
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Mot alla odds ser det ut som att jag dyker upp på Roskildefestivalen i år. Ska bli kanon. Bara synd att jag inte har gångavstånd hem längre.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jim
                    Utöver Roskilde har jag haft en tradition med Fullmoon Festival i Tyskland, men den blev inte av iår. Istället blir det roadtrip till Ungern efterföljt av Grekland för lite "garanterad" sol på festivalerna.
                    .
                    Fullmoon? Har sett bilder därifrån och det verkar minst sagt smutsigt. Dock säkert kul.

                    Själv är man så bekväm att jag bara går på endagsfestivaler/events och bor på hotell. Nästa blir I love techno i Gent, Belgien.
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • #11
                      Finns inga rena festivaler
                      Men FMF är varken smutsigare eller renare än andra festivaler jag prövat, elektroniska eller ej.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jim
                        Finns inga rena festivaler
                        Men FMF är varken smutsigare eller renare än andra festivaler jag prövat, elektroniska eller ej.
                        Haha, det är nog bara jag som är känslig.
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • #13
                          Jim var ska du bo? Jag kommer hänga på husvagnscampingen, i en Fiat-husbil lyckligtvis.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Vi brukar bo på östsidan, mitt i smeten. Oftast ca. där var radion brukade ligga.
                            Läckert med husbil.

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              Festival?

                              Om ni inte har något emot norra Sverige får ni inte missa Yran!
                              Har varit där 10-12 ggr. Väldigt varierande och bra. Inte bara
                              musiken utan hela konceptet. Krogstråk och presidentens tal.
                              Veckans fråga! Vem är president i Jämtland?
                              http://www.storsjoyran.se/
                              En annan mer traditionell har ni i Norje. Ja det heter så i Blekinge
                              Om man gillar rock (klart man gör) så är Sweden Rock ett måste!
                              http://www.swedenrock.com/
                              Har redan varit men kommer igen.

                              Mvh//Lars
                              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                              Folka Vento VR6 -93 såld!
                              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                              Comment

                              Working...
                              X