Announcement

Collapse
No announcement yet.

Appar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Appar!

    Fick mig just en iPhone4 som jobbtelefon. Många roliga appar att välja på... Jisses säger jag bara.

    Fyll på med tips om applikationer till Nokia, iPhone, Android m.fl..!

    Pro HDR kostar 15kr och ger helt grymma bilder; som den jag tog för ett par tim sen:
    Attached Files
    Last edited by per; 19 September 2010, 21:31.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Apple fanboy
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Hdr är inbyggt standard i senaste uppdateringen för iphone4 no need for app there

      Testa spelet, Angry birds..helt underbart.
      annars finns lite internetbank som app, svt, tv4 mfl spotify som du kan köra i bilen när du reser och slipper ha med massa skivor
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #4
        Nu måste du bara skaffa Dynolicious!

        http://www.bunsentech.com/
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          Originally posted by TurboNimitz
          Hdr är inbyggt standard i senaste uppdateringen för iphone4 no need for app there
          Ja jag såg nu att det står HDR längst upp i rutan i kameran.. Ok det var en iPhone3-ägare som tipsade.

          Men jag måste säga att det går sjukt dåligt att spela musik i iPhone. Min förra (Nokia 6220) hade fullt inställbar EQ, Spotify som kan gå i bakgrunden, osv. Överlägsen! Sjukt dåligt med tanke på priset.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            Ja jag såg nu att det står HDR längst upp i rutan i kameran.. Ok det var en iPhone3-ägare som tipsade.

            Men jag måste säga att det går sjukt dåligt att spela musik i iPhone. Min förra (Nokia 6220) hade fullt inställbar EQ, Spotify som kan gå i bakgrunden, osv. Överlägsen! Sjukt dåligt med tanke på priset.
            - EQ saknas i Spotify, ja. Skaffa bättre lurar.
            - Spotify går alldeles utmärkt i bakgrunden på iOS4.
            Var nu inte så anti-Apple i alla lägen. Du vet att du blir en förlorare om du fortsätter på samma spår.
            Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

            Comment


            • #7
              Ett litet tips för er som söker appar.

              http://appoftheday.com/instant/
              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #8
                Originally posted by Schuckert
                - EQ saknas i Spotify, ja. Skaffa bättre lurar.
                - Spotify går alldeles utmärkt i bakgrunden på iOS4.
                Var nu inte så anti-Apple i alla lägen. Du vet att du blir en förlorare om du fortsätter på samma spår.
                Det är roligt att det ICKE går att kritisera NÅGOT i en Appleprodukt i vissa läger. Är jag anti-Apple på nåt sätt är det mot alla religiösa Applefanatiker..

                Mina Sony-lurar är det inget större fel på. Vad gäller Spotify funkar det helt enkelt mkt bättre i en telefon med mer multitasking än iPhone4 (det är ju bara iTunes man kan spela i bakgrunden), och med egen EQ. Equalizern i iPhone4 är fortfarande ett skämt, det kan ingen säga emot.

                Är även förvånad över mängden driftstörningar, tappar nätet ibland osv. men det kan ju ha med abbonemanget att göra (telia).
                Batteritiden är även den väldigt kort, en dag räcker laddningen..

                Men som sagt, kul med alla appar!
                # Decibelmätare - skall testa nivån i alla bilar nu!
                # SR.se - iPhone har ju inte ens radio så det var tvunget.
                # LED Light - grym ficklampa!
                # Skype - bra att ha
                # Real Racing - gratis racingspel med finfin styrkänsla! Även om man får stå ut med att köra Golf GTI ett bra tag i början. Om man inte redan har denna, testa!

                EDIT: Nu funkar Spotify plötsligt i bakgrunden.. Vet inte om det är pga en uppdatering eller tillfällig bugg..
                Last edited by per; 20 September 2010, 15:50.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Hmmm!

                  Tycker att det börjar likna en annan diskussion! Det här med PC mot MAC.
                  I mitt tycke så är PC användare mer medgörliga. Tror att de
                  flesta har börjat med PC dock.

                  //Lars
                  Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                  Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                  Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                  Folka Vento VR6 -93 såld!
                  Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per
                    Det är roligt att det ICKE går att kritisera NÅGOT i en Appleprodukt i vissa läger. Är jag anti-Apple på nåt sätt är det mot alla religiösa Applefanatiker..
                    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                    Comment


                    • #11
                      Några appar jag kan rekommendera:

                      - dropbox. (En mapp på din dator, som synkas mot nätet. Dvs, ta ett foto med iphonen, lägg den i mappen. Dyker direkt upp på din dator/datorer, och vice versa) Gratis.

                      - endomondo. Ett måste om du joggar/cyklar osv. Sparar ner ditt träningspass synkar automatiskt mot internet, så du sedan kan se på en karta vilken fart du höll/höjdskillnader/kalorier.. etc. Folk kan t.om se i "realtid" när du är ute och sportar och kan skicka meddelanden som spelas upp i dina hörlurar.
                      Har även en "audiocoach". Gratis.

                      - Finns någon bilapp här som mäter bilens prestanda med hjälp av den inbyggda gpsen och accelerometern. Minns dock inte vad den heter, men testades i någon tidning och verkar vara ganska exakt. Kostar dock. Tror även det finns någon som är anpassad för bankörning.

                      - Res i STHLM. Bor man i stockholm är denna app ett måste. Superenkelt att hålla reda på kollektivtrafiken. Gratis

                      - "Klart.se" Väldigt bra väder app. Gratis

                      - Blocket. Gratis

                      - SVt play. Riktigt bra app, när den funkar. Svt har inte uppdaterat denna på år och dagar..

                      - Imdb. Gratis

                      Vad gäller att spela musik i bakgrunden så har iphone med ios4 stöd för detta. Om det inte fungerar i spotify så är det isåfall för att spotify inte implementerat detta ännu. (Räkna med att det kommer)
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Det är roligt att det ICKE går att kritisera NÅGOT i en Appleprodukt i vissa läger. Är jag anti-Apple på nåt sätt är det mot alla religiösa Applefanatiker..

                        Mina Sony-lurar är det inget större fel på. Vad gäller Spotify funkar det helt enkelt mkt bättre i en telefon med mer multitasking än iPhone4 (det är ju bara iTunes man kan spela i bakgrunden), och med egen EQ. Equalizern i iPhone4 är fortfarande ett skämt, det kan ingen säga emot.

                        Är även förvånad över mängden driftstörningar, tappar nätet ibland osv. men det kan ju ha med abbonemanget att göra (telia).

                        Men som sagt, kul med alla appar!
                        # Decibelmätare - skall testa nivån i alla bilar nu!
                        # SR.se - iPhone har ju inte ens radio så det var tvunget.
                        # LED Light - grym ficklampa!
                        # Skype - bra att ha
                        # Real Racing - gratis racingspel med finfin styrkänsla! Även om man får stå ut med att köra Golf GTI ett bra tag i början. Om man inte redan har denna, testa!
                        Du kan köra mer än ipoden i bakgrunden, även spotify och den där amerikanska kazoo eller va den nu hette..

                        Edit, för att inte glömma alla radioappar du kan ha i bakgrunden oxå
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Fuel


                          - Finns någon bilapp här som mäter bilens prestanda med hjälp av den inbyggda gpsen och accelerometern. Minns dock inte vad den heter, men testades i någon tidning och verkar vara ganska exakt. Kostar dock. Tror även det finns någon som är anpassad för bankörning.
                          Dynolicious som jag skrev ovan.
                          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                          Comment


                          • #14
                            Är dynolicios för bana? Har oxå hört om en ban-app. Hade ju suttit fint!
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Navigon (gps), runmeter, navionics (sjökort), 1password, prisjakt, soundhound (shazam), ebay,
                              hitta.se, blocket, sr.se, svt play, jaadu (vnc) fjärrstyrning av datorn via lokalt wifi. mm.
                              Last edited by pazzo; 19 September 2010, 20:32.
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment

                              Working...
                              X