Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu vet ni!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu vet ni!

    Sitter man lite obekvämt så är det inga som helst problem att köra hem en tv på 46" i en Fiat Coupé!
    Attached Files

  • #2
    Vem behöver en kombi?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Originally posted by Freddan72
      Vem behöver en kombi?
      Haha, det var min kommentar när personalen vid utlämningen skrattade åt mig. :P

      Pessimister! ^^

      Comment


      • #4
        Ha, min 37” fick plats i baksätet!
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Unons bagageutrymme är inte sååå jättestort. Men jag fick plats med en gammal trampsymaskin ( Om ni vet vad det är ) där bak.
          Stående utan att vika ner sätena. Testade att lägga den i Vlovo 240:n jag hade på den tiden, men den fick inte plats där. He he.. Så Unon är liten men ändå stor.
          Körde också iväg en chiffonje i den, men då var jag tvungen att vika ner sätena.
          Har också kört hem 40kvm altanvirke i den ( förra Unon). Fick stapla ena änden nere vid passagerarens fötter & så ut genom baklucka, montera en flagga i aktern på bräderna & så gasen i botten hemåt. Ja jag fick köra några vändor...
          Fiat Punto Easy 1.2 -13
          Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

          Comment


          • #6
            Hehe, ja det går ju bra med en köks-tv.

            Har transporterat en 3-sits soffa med Tempran. No sweat.

            Comment


            • #7
              Körde hem en 120cm våningsäng i min Uno Turbo 2002.. (ihoppackad från IKEA men ändå!).
              Hel skidutrustning inkl. lång snowboard i Coupen funkar bra det med..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Haha, o jag körde hem vår kyl/frys (200cm hög) i bravon! Visst, bakluckan gick ju inte att stänga helt, men det gick hur bra som helst de 4 milen vi åkte. Ingen trodde det skulle gå, men jag envisades med att bravon är större än man tror!

                Fiat är bra grejer. =)
                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                http://www.garaget.org/?car=38250

                Comment


                • #9
                  Croman (den nya) är rejält stor den också. Kommer ihåg när chefen och jag skulle ner med utställningsmaterial. In med allt i hans V70, men det var lång näsa även med fällda baksäten. Croman slukade allt och fick plats med ytterligare en person.
                  Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tempra33
                    Hehe, ja det går ju bra med en köks-tv.

                    Har transporterat en 3-sits soffa med Tempran. No sweat.
                    46" är i stora drag ungefär det tredje största som med lätthet går att få tag på, så någon köks-tv skulle jag inte kalla det. Blev imponerad av att en så stor tv gick in i en så liten bil (därav tråden).


                    Originally posted by Schuckert
                    Croman (den nya) är rejält stor den också. Kommer ihåg när chefen och jag skulle ner med utställningsmaterial. In med allt i hans V70, men det var lång näsa även med fällda baksäten. Croman slukade allt och fick plats med ytterligare en person.
                    Fiat verkar generellt vara bra på det området när jag tänker efter. 500 har ändå hyfsat med plats för sin storlek, likaså Panda. Detta medan bilar som t.ex. nämnda V70 oftast ser större ut än vad de är.
                    Last edited by Masquerade; 7 October 2010, 09:46.

                    Comment

                    Working...
                    X