Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera 3,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Brera 3,2

    Hej, jag vet att detta är ett Fiatforum och jag älskar verkligen min Coupe men börjar tröttna på att vara utan bil större delen av året då den är alldeles för "fin" för att köra under allt som inte egentligen är sommartid men jag måste erkänna att jag seriöst har börjat fundera på en mer allrounditalienare... Alfa Romeo Brera 3,2 q4.....

    Denna bil är den enda bil jag kan tänka mig att byta till... Nu till min fråga har någon kört 3,2:an ? Jag menar trots motorjournalister som säger det ena och det andra talar vi om 260 hk 322 nm fyrhjulsdrift som måste greppa av bara helvete i halkan och sen är den ju så förbannat snygg...

    Blir man besviken om man haft eller har en Fiat coupe 20vt plus ?

    Efter alla pengar, all kärlek jag lagt ner på min coupe har jag faktiskt svårt att sälja den... Skulle fanimej kunna tänka mig att ha kvar bilen även om jag köpte en Alfa. BESLUTSÅNGEST ! hahahhaha

  • #2
    Kör coupen vintertid också om det är enda anledningen till att byta. Annars kommer du bara att ångra att du sålde och nya ägaren kommer förmodligen inte att bry sig lika mycket om bilen ändå. Bättre att du kör året runt och sköter den, coupen funkar som jag förstått det riktigt bra även på vintern.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Japp jag har kört Brera 3.2 4wd. Hoppade direkt över från min Coupe, och blev inget annat än chockad:
      Alfan är ca 450kg tyngre och det KÄNNS.. Slö, tung, för tyst, GM-sexan hördes knappt och det som hördes var långt ifrån sången från Alfas egna sexa. Den var som en Merca - om man undantar inredningskvaliteten, vissa paneler satt löst.
      Sen tycker jag personligen att konceptbilen med Rwd var mkt snyggare utan det makabra överhänget fram som Brera fick, även om jag gillar just aktern och fronten.

      Sågning tyvärr från mitt håll iaf!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X