Gött, äntligen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Banbildags: Alfa Romeo 75TS
Collapse
X
-
-
Äntligen fick man bytt bussningarna i wattlänkaget. Men det var ingen lätt operation. Bussningen var för lång vilket medförde en massa problem vid montering av länkage i propellern. Kämpade länge och väl och till slut var allt på plats. Placerade sen bakaxel på pallbockar och drog åt alla skruvar med momentnyckel.
Nästa grej på att göra listan är batteribyte. Lättare mc-batteri ska in på originalplats i motorrummet.Last edited by Freddan72; 14 February 2022, 08:45.
Comment
-
-
Originally posted by per View Post
Comment
-
Uppstart av Alfredo efter vintervilan. Tvätt och en snabb tur i grannskapet för koll av läckage från kylsystemet. Allt verkar lira
Näst på tur är vagnbokskontroll.
Det är mindre än en månad kvar till tävlingspremiär. Här är årets kalender:
7/5 Gelleråsen
6/6 Kinnekulle
1-3/7 Knutstorp
27/8 Mittsverigebanan
25/9 Kinnekulle
Last edited by Freddan72; 11 April 2022, 18:03.
Comment
-
Då var säsongen över efter sista deltävlingen på Kinnekulle Ring 25/9. Resultatet blev P6 i båda loppen.
Totalt landar jag på en fin femte plats i klass 3. Förra året slutade jag på plats 10. Så det går uppåt med andra ord.
Bytte fjädrarna inför sista tävlingen och det gjorde susen. Nu är bakvagnen mycket bättre. Tyvärr lider jag än mer av en mjuk framvagn. Men det ska vi råda bot på i vinter.
Detta var min andra säsong i CAR Challenge. Tyvärr ej en full säsong då jag missade Mittsverigebanan i augusti. Men 2023 då ska vi vara med 100%!!
Comment
-
Grattis Fredrik.
Övning ger färdighet.
Hur tar du dig runt till banorna med racerbilen? Har du släp eller kör du med racerbilen och hoppas den håller hem?Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Originally posted by Goc924 View PostGrattis Fredrik.
Övning ger färdighet.
Hur tar du dig runt till banorna med racerbilen? Har du släp eller kör du med racerbilen och hoppas den håller hem?
Det enda som blir krångligt är plats för delar såsom hjul och verktyg. Hittills har det bara varit enkla saker att fixa i depån, så jag har klarat mig. Verktyg, som man inte har med, kan man få låna av andra. Mina pallbockar är väldigt populära. Har lånat ut dem flera ggr
Comment
-
A-haa, du kör old school. Det hedrar dig.
Vad har du för plan B om Alfredo inte vill flytta på sig efter dagens bravader? Det kan ju bli en del mil bort, menar jag.
Det avhåller mig från att ta mig till banträffar utanför Skåne. Det hände att man körde sönder...Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Det går inte att oroa sig för allt som kan tänkas hända. Bara att köra på. Hem kommer man alltid
Comment
Comment