Jaha då har man ramlat dit. Åkte iväg till Skåne och köpte en Alfa 75. Denna ska jag plåga på Sveriges banor i sommar. Innan första banmötet så blir det en genomgång av bilen. Bromsar, framvagn, bakvagn, chassi, dämpare, byta oljor och vätskor, mm. Fälgarna kommer att få Hankook Z212. Dessa däck är semi r-däck. Själv har jag fullt upp med att lära mig bilen och körsätt så däck och tryck mm får vänta tills jag är varm i kläderna. Stolen ska flyttas några mm bakåt då jag sitter helgalet med benen.
Förra ägaren har uppdaterat bilen en smula.
Bl.a. Tarox banbelägg, Bilstein dämpare, tjockare torsionsstavar fram, hårdare bakfjädrar, polyuretan bussningar lite över allt, skränkt dedion (-2 graders camber), sitta still stol, fyrpunktsbälte, rensad på inredning mm. Motorn är orörd, endast CSC avgassystem från kat och bakåt samt öppet luftfilter.
Coupén kommer hädanefter användas som glidarbil. Jag hoppas vi ses på banorna i sommar
P.S Bilderna är tagna av förra ägaren.
Förra ägaren har uppdaterat bilen en smula.
Bl.a. Tarox banbelägg, Bilstein dämpare, tjockare torsionsstavar fram, hårdare bakfjädrar, polyuretan bussningar lite över allt, skränkt dedion (-2 graders camber), sitta still stol, fyrpunktsbälte, rensad på inredning mm. Motorn är orörd, endast CSC avgassystem från kat och bakåt samt öppet luftfilter.
Coupén kommer hädanefter användas som glidarbil. Jag hoppas vi ses på banorna i sommar

P.S Bilderna är tagna av förra ägaren.
Comment