Announcement

Collapse
No announcement yet.

10 år går fort!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 10 år går fort!

    Ser att igår var det 10 (!) år sedan man reggade sig på detta forum, vad har hänt, vart tog åren vägen tro? På bilfronten har det inte hänt så mycket iaf då man i princip sitter med samma bilar

    /H

  • #2
    Där sa du nåt Henrik!
    Jag har iaf Argentan kvar. Det har varit 10 roliga år!
    Bäddar för en 10-årsjubilee-träff.. En i Sthlm o en i Gbg..?

    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ja det borde vi definitivt ha! Minns tiden innan det också, (99-00) träffar i Sthlm med den mindre seriösa killen (nämner inga namn..) som skulle dra igång en stor klubbverksamhet. I och för sig var det inga fel på ambitionerna men det blev inte så mycket av det. Jag åkte 131 ner som bruksbil, ja det skulle vara idag det

      /H

      Comment


      • #4
        Re: 10 år går fort!

        Originally posted by Henrik
        Ser att igår var det 10 (!) år sedan man reggade sig på detta forum, vad har hänt, vart tog åren vägen tro? På bilfronten har det inte hänt så mycket iaf då man i princip sitter med samma bilar

        /H
        Samma här Men krashade inte forumet strax innan så man fick rega om sig runt den 7/9 2001?
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          Jag kom in lite senare och hann aldrig träffa "vår vän" men 2 Tipos, 1 Stilo och 1 Coupe senare är jag kvar här.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Re: Re: 10 år går fort!

            Originally posted by Ante
            Samma här Men krashade inte forumet strax innan så man fick rega om sig runt den 7/9 2001?
            Kan nog stämma, har för mig att vi hade nåt tillfälligt forum därimellan (mellan Fiat Club Svezia och detta) som du Per (?) ordnade eller så minns jag helt fel.. Många har kommit och gått genom åren, några håller envist kvar

            /H

            Comment


            • #7
              Bara sju år här men många bilar har det blivit Första Fiaten för nio år sedan men jag var lite trög med att hitta hit...
              Christian

              Kör nu:


              I garaget:

              Comment


              • #8
                Re: Re: Re: 10 år går fort!

                Originally posted by Henrik
                Kan nog stämma, har för mig att vi hade nåt tillfälligt forum därimellan (mellan Fiat Club Svezia och detta) som du Per (?) ordnade eller så minns jag helt fel.. Många har kommit och gått genom åren, några håller envist kvar

                /H
                Stämmer! Det var ett detektivarbete att hitta verkliga URL:en till första klubbens forum (som egentligen var stängt). Där hittade jag alla dåvarande medlemmar som jag mejlade om ett nytt gratisforum jag satte upp tillfälligt. Sen ordnade vi en träff på Knutstorp maj 2001 (tror jag?) där Jimmy Särås tog på sig att fixa ihop detta forum (via Chorus va?), plus Fiatklubbens hemsida. Blev en bra grund!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Helvete vad tiden går, minst sagt...

                  Och ja jag kontaktade Chorus och fick han att lägga upp det här forumet! :-)

                  Vilka minnen!
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Det betyder nog att forumet inte blivit uppgraderat på 10 år ;D
                    /Peter

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Chorus
                      Det betyder nog att forumet inte blivit uppgraderat på 10 år ;D
                      lol

                      Kanske kan vara dags??
                      mvh Jimmy Särås

                      0736-996 993

                      Comment


                      • #12
                        Medlemsregistreringen är som ett såll bla.
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Så sant Pazzo, jag sliter som ett djur för att deleta skumma användare som gör reklam för skumma grejer i skumma länder.
                          Ett nytt forum och framförallt hemsida har det varit prat om ett tag, det verkar som att det behövs en sorts kris för att det ska hända nåt.

                          Originally posted by Chorus
                          Det betyder nog att forumet inte blivit uppgraderat på 10 år ;D
                          Hehe nja forumet har ju uppdaterats på de punkter jag kommer åt att göra det, men inte i grunden förstås. Ett modernare snyggt forum vore nog på plats.
                          Last edited by per; 10 April 2012, 21:09.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Jag gjorde ju en testuppgradering för många år sen, men fick ingen vidare feedback

                            Frågan är om vi behöver någon ny funktionalitet i forumet?

                            Fördelen med att ha kvar den gamla versionen är vBulletin sannolikt inte bryr sig om att vi inte betalat för den
                            /Peter

                            Comment


                            • #15
                              Minns det forumet, personligen tyckte jag det var lite fult och rörigt.. Öh som jag minns iaf. Du fick för lite cred för ansträngningen!
                              Enda nya funktionen jag kan komma på är hantering av gamla användare och blockering av såna som attackerar oss just nu. En sorts "mass prune" som t.ex. gör att man kan deleta alla användare som aldrig ens postat sen typ 2002.. Vore käckt.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X