Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pewano (Dakar team)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pewano (Dakar team)

Jag vet inte hur många här som intresserar sig för Dakar rallyt, men i år så var det ett svenskt team med (Pewano) backat av Volvo.
    Dock brann bilen upp första dagen så själva insatsen blev inte så märkvärdig.

Idag satt jag och kikade på lite bilder av bilen och reagerade på att den har svenska regplåtar.
    Hur är det möjligt att regga en bil som är byggd för Dakar, det är ju ganska extrema modifikationer det är tal om?

Visserligen ser det ut som påklistrade reg-dekaler, så kan mycket väl vara fuskat. Någon med insikt i hur man gör med dylika, extrema, fordon?

Panda 169

Regar som tävlingsbil, som det är för rallybilar kanske? Då får dom bara köras om man har licens, och bara på tävling eller träning om jag minns rätt. Som enduroreggat, fast för bil typ. Googla lite vettja ;-)
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

Comment

Min farbror har kört Paris-Dakar tre gånger i en Volvo C303 och åtminstone den första bilen (den som står på Volvos museum) var registrerad för vanligt gatbruk. Har ju fått åka med i den ett par gånger på tokkörningar.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

Comment

känns som att det är svårt att ens byta färg på en bult på en heltyps godkänd bil... så den kan nog inte va reggad för vanligt gatbruk.
        tänker jag fel nu?
        A112 abarth 85
        Fiat 128 combi 70
        fiat 128 2d sedan 69
        Fiat 128 3p 75
        Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

Comment

Kolla regnummret på transportstyrelsen.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

Comment

Originally posted by Ante
            Regar som tävlingsbil, som det är för rallybilar kanske? Då får dom bara köras om man har licens, och bara på tävling eller träning om jag minns rätt. Som enduroreggat, fast för bil typ. Googla lite vettja ;-)
            Låter rimligt, att jag inte tänkte på e-reg/motsvarighet.
            Har ju själv haft ett par e-reggade hojar..

Panda 169

Comment

Working...
            X