Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miljöbil sicket snack.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miljöbil sicket snack.

    Finns det inte en uppenbar risk att "folk" kommer i än högre grad välja tyngre bilar och miljön blir allt sämre med den nya miljöbilsdefinitionen nu när Miljödepartemenetet och EU kommer att koppla utsläpp till vikt av bil och inte har ett "fast tak" på utsläpp?

    Är det inte bättre att "sänka taket" för utsläpp rakt av och försöka minska "folks" inköp av onödigt stora bilar som oftast har högst utsläpp i absoluta tal? (se länk)

    http://www.tjanstebilsfakta.se/artik...rticle&nid=646

  • #2
    Det är för att de som bestämt detta själva kör suvvar..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Vilka idiotregler men inte alls oväntat. Staten och EU är väl rädda för att skatteintäkterna ska minska nu när allt fler väljer små miljöbilar.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ankan
        Vilka idiotregler men inte alls oväntat. Staten och EU är väl rädda för att skatteintäkterna ska minska nu när allt fler väljer små miljöbilar.
        Ja, när obegripliga beslut fattas är det oftast på ett eller annat sätt pengar eller liknande inblandat.

        Nu för tiden blir nog många beslut fattade mha lobbyister eller någon tankesmedja och de i sin tur jobbar för någon slags organisation/företag som har grymt mycket pengar och makt.

        Strukturen och målen liknar Chicago under 30-talet, men "nu för tiden" använder man sig dock av andra metoder.

        Comment


        • #5
          Jag har hela tiden sagt att miljöhysterin är riktig kassako för några lobbyster, allt ska miljöcertifieras och miljöklassas idag och någon tjänar grova pengar på detta och jag syftar inte bara på bilindustrin utan allt vi konsumerar i dagens samhälle.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Vad hjälper det att miljöklassa ?
            Eftersom det numera kommer 3 postbilar nästan varje dag istället för som innan 1 så blir det knepigt att få ner utsläppen hur man än gör...
            captainmorgan

            Comment

            Working...
            X