Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dashcam/car cam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dashcam/car cam

    Är det någon mer än jag som kör med dashcam/car cam? Alltså en liten kamera som monteras på instrumentpanelen/vindrutan och sen filmar när man kör. Köpes lämpligast på ebay, jag betalade 400 kr inkl frakt och kompletterade sen med ett micro-sdkort för 130 kr. En sladd ansluten till cigguttaget laddar hela tiden kameran som startar när tändningen slås på. Nu äntligen har man film på alla märkliga saker som händer i trafiken samt en mycket god beviskälla vid ev olycka.

    Bifogar ett litet klipp på två situationer jag spelat in, den första är dagsfärsk och man får nog säga att Volvon hade tur att föraren av minibussen var vaken och att ingen kom full kareta i innerfilen. Händelse nr 2 tror jag nog alla Stockholmsbor känner igen sig i

    http://www.youtube.com/watch?v=jlmmM...ature=youtu.be
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Haha.. Kung Fu Fighting alltså...?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Haha.. Kung Fu Fighting alltså...?
      Radio
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        Haha, ja dom sk yrkesförarna har ju sämt koll av alla. Bra ide med kamera btw. värt att tänka på faktiskt. Ryssinspirerat?
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ante View Post
          Haha, ja dom sk yrkesförarna har ju sämt koll av alla. Bra ide med kamera btw. värt att tänka på faktiskt. Ryssinspirerat?
          Lite grann

          Bästa youtubekanalen för såna här filmer;

          http://www.youtube.com/user/CarCrash2012?feature=
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            själv är jag rädd att bevisen kommer vändas mot mig
            garaget är fullt med 80-tal

            Comment

            Working...
            X