Announcement

Collapse
No announcement yet.

USB sticka funkar inte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • USB sticka funkar inte

    Har fått ett knepigt problem på halsen. Två av mina usb stickor är helt döda. När jag kopplar in dom i Macen så hittar inte Finder dom och när jag testar i en PC så får jag fram usb i utforskaren men det står 0 MB. De är helt döda!! Jag har inte använt dom tidigare. Båda har jag fått som present från leverantörer.

    Nån datahacker som vet vad som kan ha gått galet?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Fusk eller trasiga
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Hur kan två stycken pajja ? Jag har inte gjort något med dom. De har bara legat i byrålådan. Lika bra att köpa en sån där liten usb som Almir fixade till Punton.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Man vet inte hur leverantören behandlat minnena..
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          USB minnen och SSD diskar kan gå sönder de också inget konstigt. De kan ha fått sig en strömpeak och dött. I instruktionsboken för min bil står det t.ex. att man inte bör ha stickan ikopplad när man startar bilen för att den kan få sig en strömpeak men med tanke på vad de kostar så orkar man inte pilla ut och in den varje gång.

          32gb micro USB sticka för 270kr...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Kör "diskutil list" i Terminalen för att utröna hur de är formaterade. Låter som en UDF part2-formatering (Win XP special) rent instinktivt. Funkar inte rakt av i OS X.
            Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

            Comment


            • #7
              Den borde blivit verifierad som en enhet från början i så fall och föreslagen formatering.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Originally posted by pazzo View Post
                Den borde blivit verifierad som en enhet från början i så fall och föreslagen formatering.
                Inte alltid, t.ex. med ovan nämnda UDF.2 eller Apples egna Recovery Disk (av typen Apple_Boot). Därför är det en bra ide att kolla vilken sorts partition som spökar med hjälp av Terminalen.
                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment


                • #9
                  @Johan: Kan du skicka en kort beskrivning på vad jag ska göra?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Freddan72 View Post
                    @Johan: Kan du skicka en kort beskrivning på vad jag ska göra?
                    Börja med att starta Terminalen
                    Skriv diskutil list
                    Klistra in resultatet här i ett svar. Om du inte har andra diskar monterade borde det vara disk1.
                    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                    Comment

                    Working...
                    X