Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltransport GBG-Kiruna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltransport GBG-Kiruna

    Frugan och jag sitter och planerar en Norrlandsodysée med hela familjen till sommaren. Tanken är att ta tåget till Kiruna och bilen hem från Abisko/Björkliden via Kiruna och Norrlandskusten. Återstår då att transportera upp bilen till startpunkten. Vill ju inte både köra dit OCH hem. Några tips förutom de offertförfrågningnar jag skickat till några transportföretag?

    Tips på resmål mottages gärna också.

    (Nej, husbil är inte aktuellt...än.)
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Alltså, jag vet att det blir längre men Norge upp o Norrland ned?
    Åkte ju norrut i Norge i somras och det var sjukt exotiskt (se tråd under Coupe), att man inte åkt där innan.. Men det kanske ni gjort redan.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jag har funderat på Norgevägen upp till Narvik, men risken är att ödsliga norra Norrland bara blir tråkig hemväg efter den upplevelsen. Vi vill att barnen skall se något positivt i ödsligheten. Dessutom är det en hyfsat dyr väg upp enligt fastern som gör den med husvagn lite då och då. Någon gång skall det dock bli bilfärd i Norge.

      ...men det var ett i högsta grad relevant tips!
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #4
        Ehehe... Två offerter på 14.500:-...nja. Får nog överväga Norgevägen i alla fall...eller hitta någon som vill ta en tur enkel väg till Kiruna i bilen. Syrran, kanske...hmmm.
        Nåväl; 175 mil och 25 h, GBG-Narvik, enligt Navigon-appen. Låter som 3 dagar med lite utflykter.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment

        Working...
        X