Announcement

Collapse
No announcement yet.

Efter 23 år...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Efter 23 år...

    Så lyckades jag ... brorsan tillbaka i Fiatträsket..!
    captainmorgan

  • #2
    YES! Vad blev det?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #3
      Jag gissar på en brun 124 SC

      Comment


      • #4
        Det blev en 124 spider..! Ett bra rullande objekt som är besiktigat. Blir en rullande renovering, han är utbildad bilplåtslagare så det ska nog bli bra! Aah du Stooges...jag säljer inga bilar jag int...!!
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Originally posted by captainmorgan View Post
          Det blev en 124 spider..! Ett bra rullande objekt som är besiktigat. Blir en rullande renovering, han är utbildad bilplåtslagare så det ska nog bli bra! Aah du Stooges...jag säljer inga bilar jag int...!!
          I alla fall några siffror rätt. Du övertalar väl han att slänga upp en projektråd?

          Comment


          • #6
            Han e lite blyg av sig men nått kommer det säkert..!
            captainmorgan

            Comment


            • #7
              Idag så var premiären..brorsan gled in på jobbet i spidern och helt plötsligt så har man tre - fyra till som kommer fram och säger..." ..eh..vet du nån mer som e till salu..." !

              Att så många har missat denna modell är ju obegripligt egentligen!
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Hej Morgan spännhjulsexperten! Hahaha..

                Kul att den kommer ur på vägarna igen, jag har med dragit in min bror i träsket med en Punto 80 samt min svärfar med en Ducato husbil,hoppas träsket blir djupare!

                Affe
                4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                Punto 80 ELX 16v -01
                Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                Ducato 2,5TD -92 flak
                Tel 070-5512431

                Comment


                • #9
                  Brorsan ute och glider varenda kväll ...och ikväll kom han på besök !

                  Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	1
Size:	102.9 KB
ID:	249386
                  captainmorgan

                  Comment


                  • #10
                    Nice! Är det en FiatAgri där bakom..?
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Alltid Fiat..! Är faktiskt helt renoverad men usel lack som flagar av och mossan växer på den..
                      captainmorgan

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by captainmorgan View Post
                        Så lyckades jag ... brorsan tillbaka i Fiatträsket..!
                        Inte riktigt 23 år men efter tio år, åter tillbaka i Fiatträsket.. Hittade en gullig liten Punto 60 3d -01 i silver vilken som snabbt som ögat inhandlades från Blocket.
                        Bilen visade sig bo 300m från mig och nåt sånt kan man ju inte motstå?
                        Kanonsnygg inuti och utanpå, ingen synbar rost 12000mil. Motorn låter bra..
                        Felfri? nja...
                        Motorn vägrar gå upp i varv så jag återkommer med önskan om hjälp och råd..
                        För tillfället har jag bara skaffat lite tekn info (en Haynes, bättre än inget)

                        Felspektrumet är ju jättestort alltifrån hoppad kamrem till stopp i soppafilter..
                        Eller nåt annat...

                        Croman blev stulen/kvaddad 2005 och jag hamnade pga tidsbrist (pågående flytt) i "ett konkursbo", en SAAB 99 utan styrservo, starka armar fick man men den var en otrolig draghäst framför (flytt)släpet.

                        Btw: Nick och lösenord funkade fortfarande!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stig View Post



                          Felspektrumet är ju jättestort alltifrån hoppad kamrem till stopp i soppafilter..
                          Eller nåt annat...
                          Har bytt täppt avgas - gick bättre efter de (visste inte att de hade dåligt flöde men va rostigt)
                          bytt tändkablar - loss i svets. (inge bra troligtvis)
                          har forfarande fel i tändenheten (dyr typ 700-2000) Vanligt fel när bilarna va nya.. orena avgas/miss tänder(gul lampa kan lysa i brädan) - fel vid bes.
                          Topp packning (vita avgaser?)
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment

                          Working...
                          X