Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ryggproblem...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ryggproblem...

    Tja.. för några år sedan åkte jag på diskbråck och efter två års helvete och efter att ha avverkat majoriteten av naprapater,kiropraktorer,massörer och det mesta av löst folk i den branschen i Skåne och södra Halland.
    Så fick jag ett jobb i Stockholm. Jag kom bara precis igång med jobbet så blev ryggen ännu sämre och jag kröp runt på alla fyra..!
    Då fixade min kund en tid hos en Osteopat..! Efter två timmars "massage" med armbåge och knytnävar så kunde jag mot alla odds gå därifrån för egen maskin.
    En vecka senare fick jag en tid till som jag med skepsis accepterade... och efter ett nytt tvåtimmarspass kände jag mig faktiskt lite bättre ändå och dagen efter kunde jag konstatera att symptomen från diskbråcket var HELT borta !!
    De problemen har hittils aldrig kommit tillbaka!
    I julas small det till igen med en ny variant på ryggproblem. Har under fyra månader bara blivit sämre, plussats på med ischias ..och så kom det ett nytt Stockholmsjobb.

    I Tisdags var det då dags för ett nytt pass hos denne osteopat..! Skulle han då lyckas en gång till..? Tre behandlingar inbokade, tisdag,onsdag och torsdag.

    Resultat... INGA smärtor kvar, har inte varit så här bra i ryggen på 20 år ! I åtminstone 25 år har jag haft smärtor i ländrygg, alltid fruktansvärt spänd i musklerna... och det är bara borta !!!
    Ursäkta språket men det är helt djävla otroligt !!!
    Det som finns kvar är att jag är öm efter behndlingen men det är ytligt. Denna kille är helt otrolig på att hitta problemen och få rätt på dom.
    Jag kommer ju givetvis att fortsätta dessa behandlingar och är det någon som vill prova på så var beredd på hårda tag..bitpinne eller en flaska whisky rekomederas..

    Killen heter George Saad

    George.Saad(at)tele2.se

    Mvh Morgan
    Last edited by captainmorgan; 10 May 2014, 21:25.
    captainmorgan

  • #2
    Hej Morgan!
    Skönt att hitta något som hjälper, själv har jag inga ryggproblem o det kan ju förklaras med att jag bara är två skitar hög o har då bara tre kotor!

    Hoppas att det håller i sej!
    Affe
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Skönt att det blev bra.Hade själv problem med ryggen i många år och 9 mils pendlande varje dag gjorde mig nästan tokig.Fick till slut fälla ryggstödet i liggläget för att smärtorna skulle bli acceptabla.Ett besök hos en Naprapat som varit anställd hos FBK(färjestad) och inhandlande av en recarostol gjorde susen.En vecka efter detta hämtade jag Ritmon 64 mil bort utan att ha ngn som helst poblem med ryggen.Visserligen kommer lite smärtatillbaka i ibland,men jag inhandlade även en Ryggbänk.Det är nog den bästa investeringen jag gjort.Börjar jag känna lite så lägger jag mig i den 10 min så är det ryggonda borta i några månader.
      helt klockrent,men nu vet jag inte hur det är med ryggbänk och diskbråck iofs.Jag har problem med ländryggen / Mats
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Det är kul när man hittar duktiga terapeuter, och bra att du hittade en som kunde hjälpa dig! Jag är själv kiropraktor och har många nöjda patienter, men vissa gånger kommer det någon med ett problem jag inte klarar av. Kan vara dom behöver någon behandlingsteknik jag inte kan, eller de kanske spänner sig för mycket så jag inte klarar behandla dom (eller det kanske är så långt gånget att ända som hjälper är kirurgi...) Då får man försöka skicka dom till någon annan som kan andra saker. Andra gånger kommer patienter till mig efter att ha provat "allt annat", och får bra resultat. Kontentan av det hela är att alla patienter är inte lika, och kan behöva olika tillvägagångsätt, även med "samma" typ av problem. Sen är det också så att det inte är proffessionen, utan den enskilda terapeuten som är avgörande för om man blir bra eller inte. En kiropraktor kan vara jätteduktig, medan en annan är helt kass, och lika med osteopater, naprapater, sjukgymnaster etc. Man måste hitta den terapeuten som passar bäst för en själv, även om det kan bli ett långdraget letande...

        Comment

        Working...
        X