Announcement

Collapse
No announcement yet.

är jag mindre bilfantast för att jag inte tvättar min bil själv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    *hahahahahahhahaha*

    påminner mig om Svullos lilla country skämt ... hahaha ... har den på skiva ... en mås som skiter han i huet ... sen hör man bara k-pisten ... o hans garv efter det hahahahah ....


    Originally posted by 84jr0
    Viper: Diskmedel e bra för biltvätt, den löser upp fett bra o tror inte de skadar lacken...

    Sen att ja själv e sur, tvätta bilen i helgen o vart skit nöjd me resultatet så åker ja till plugget imorse o får störrsta fågelskiten på bilen...

    Huven, framrutan, taket och sidoruterna... Önskade mig då k-pist skulle ja skjuta på den fy f-n för fåglarna
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

    Comment


    • #17
      Re: tvättar typ för 20 kr hos PREEM ....

      Originally posted by Hatter
      ute vid frihamnen i MÖ..... e man snabb så går de värst kan de kosta 30-40 kr per gång ... men om man som ja tvättar den varannan dag så går det typ 20 spänn ... o de går bra o bilen glänser fint inuti ... huuuua ... när skiten börjar bli ett problem under pedalerna så ok ... då rensas de hehe

      Har med lämnat in bilen innan hos en sådan, (tror de e samma som mojo lämnar in sin) men fan kan man tvätta bilen 5 gånger för 100 spänn så gör ja de ... speciellt om man pendlar som en gnu som ja ... massa räliga röda fläckar på den i fronten ... tvätta den igår ... sen ... så råkade ja flå upp i 200 knyck på E6:an när ja skulle till flinkan o fika ... ja ... såg ju ut som västa röda hund ... juh ... hehe .. ska tvätta ida igen

      sommriga helsinborgshälsningar från jobbet här ja ...

      jo jag "tvättar" bilen så som du gör oxå.. sköljer av den... men det tycker jag inte är en riktig tvätt. det gör man lite då och då.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #18
        jomen

        den hinner inte bli skitigare än att ja behöver spola av den snabbt fast ibland får man ta svampen o massera den lite
        Coupé 16v Turbo -96
        Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

        Comment


        • #19
          Resultatet efter 4,5 timmar av tvättning och vaxning:-)
          och då hann jag inte med att ta fälgarna eller rutorna ordentligt!
          Attached Files
          SDE Racing
          Coupe 20VT-97 under konstruktion
          Marea Weekend HLX-97 påställd
          Punto 75 SX-98 påställd
          Tipo 1,4ei-94 såld

          Comment


          • #20
            såg riktigt bra ut det där!
            Det sorgliga är bara att den blir skitig direkt igen =(

            Originally posted by Tony
            Resultatet efter 4,5 timmar av tvättning och vaxning:-)
            och då hann jag inte med att ta fälgarna eller rutorna ordentligt!
            jo nu är det så att jag kommer att bli fattig!
            .:: www.starmate.se ::.

            Comment


            • #21
              Jag har precis flyttat in till den stora staden i väster Göteborg från att ha bott ca 3 mil utanför stan mitt på landet. Så jag åker hem till landet och tvättar bilen själv. Man känner sig så duktig när bilen bara står där och glänser. Men parkeringen som jag har fått är under ett träd så i morse när jag skulle till jobbet så såg jag inte ut genom rutorna för det lågg pollen eller nåt över hela bilen. Med det träder där så blir det nog många vändor till landet och vätta bilen

              Comment


              • #22
                TONY!

                Har du klara sidoblinkers? De såg inte så gula ut? Isåfall var har du köpt dem?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Per!

                  Du är uppmärksam! Dom är blåa och är inhandlade hos http://www.tvhautoteile.de/Shop/index.htm , men det är kanske inte att rekommendera att handla där, då dom inte tar visakort utan man måste hålla på att krångla med banköverföringar!
                  /Tony
                  SDE Racing
                  Coupe 20VT-97 under konstruktion
                  Marea Weekend HLX-97 påställd
                  Punto 75 SX-98 påställd
                  Tipo 1,4ei-94 såld

                  Comment


                  • #24
                    Här finns andra lampor http://www.m-h-w.de/LightDynamics/in...2f5047e999df3c
                    Kan handlas hos www.hova.com
                    //Rickard
                    http://tipo.sketfull.com

                    Comment


                    • #25
                      Brukar tvätta Coupén och chevan själv. Drar igång högtrycken hemma och försvinner in i min egen värld en timme.
                      Brukar inte va nån som stör då och man hinner fundera en hel del.

                      Min bruksbil tvättar de på jobbet då det ingår i tjänstebilen.
                      Då kan man få hela bilen helrekondad lite då och då.
                      //Martin
                      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                      Åker - Cheva Transsport -01
                      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                      Comment


                      • #26
                        Hur ofta tvättar du din bil Mujo? Vi har samma färg på våra bilar och som du vet så blir den färgen snabbt skitig. Jag försöker tvätta min bil för hand MINST en gång varannan vecka (men helst en gång i veckan). Efter bara ett par timmar så har dammet lagt sig på bilen och efter en dag så är den skitig igen! Så om du tvättar din bil lika ofta som jag så är det 300-600 spänn i månaden som jag hellre hade lagt på något annat, eller någon annan
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment

                        Working...
                        X