Announcement

Collapse
No announcement yet.

Av med kortet...(((

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Pierre
    Nah Fadi, vet inte men har för mig att när jag åkte dit för typ 6 år sen så stod det på ngn lapp att + 30 km/h är av med kortet på plats, men + 40 km/h på 90-110 väg vid omkörning. Kan både minnas fel el så är det inte så
    Tjo!

    30-väg +20km/h
    50-väg +20km/h
    70-väg +30km/h
    90-väg +30km/h
    110-väg +30km/h

    Spelar ingen roll om det är omkörning eller inte...

    Mvh /Martin

    Comment


    • #17
      Man anmäler kortet som borttappat medans man har det.
      Om man sen blir av med det så tar man fram reserven när man kör endå. Kör man inte för fort (eller full) så brukar de aldrig kolla det mot databasen i en vanlig kontroll.

      Men detta är olagligt så det tycker jag inte att ni ska syssla med...
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

      Comment


      • #18
        Marre: "50-väg +20km/h"
        Det stämmer ju inte, är även +30km/h som gäller på 50-väg. Endast 30-väg som det "bara" är vid +20 km/h som man torskar kortet.
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #19
          Korrekt Marre, jag hade fel men däremot är det inte +20 på 50 väg. Hittade följande material från vägverket. Tror att jag föväxlad indraget körkort med böter eftersom bötesbeloppet på 31-40 va utskrivet, iaf på baksidan på min böteslapp, dock åker kortet ändå....

          http://www.vv.se/aktuellt/kampanj/go...2003_06_11.pdf
          Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

          Comment


          • #20
            Aha, de där sifforna är de jag hörde från en polis, men ok då
            De är ju också mänskliga...

            Men men, på 30-vägar och 50-vägar så kör iaf inte jag fortare än tillåtet...

            Mvh /Martin

            Comment


            • #21
              Originally posted by Martin
              Man anmäler kortet som borttappat medans man har det.
              Om man sen blir av med det så tar man fram reserven när man kör endå. Kör man inte för fort (eller full) så brukar de aldrig kolla det mot databasen i en vanlig kontroll.

              Men detta är olagligt så det tycker jag inte att ni ska syssla med...
              Tvärtom, det tillhör ovanligheterna att man inte kollar upp de uppgifter man får.
              När polisen stoppar en bil så slås det en QP (fordonskontroll) på bilen, sen kollar de upp snubben på körkortet... Får de då upp att körkortet är indraget, och du just gett dem en kopia, då sitter du långt ner i skiten

              Mvh /Martin

              Comment


              • #22
                jag losade mitt kort när jag körde 70 över..
                på 90väg motorväg =)
                dom var mindre lyckliga och jag var av med kortet 5månader fast jag överlevde rätt bra endå =)
                tog bara fram Eu "moppen" som gör 110 så det tog nästan lika lång tid att åka med den
                och passade på att köpa ny bil och bygga ordning den under tiden utan körkort
                så inget ont som inte har något gott med sig
                Varför köra fort när man kan köra fortare?

                Comment

                Working...
                X