Announcement

Collapse
No announcement yet.

biltidningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • biltidningar

    Vilka biltidningar läser ni, folk?

    jag blir så glad av redesignade automobil! Det var länge sen jag såg åt den tidningen, men sen nya formen har jag köpt varje nummer.
    bra ton i reportage osv också.

    Samtidigt har TV slappat till. den ser ut som en blandning av aftonbladet och amelia. tänkte köpa senaste numret, men fick huvudvärk av uppslagen. apful!

    AMS träffar inte mej alls.. vet inte varför. Känns som en "tjänstebilstidning"


    vad tycker ni andra?
    14
    Teknikens Värld
    0%
    1
    Automobil
    0%
    7
    Bilsport
    0%
    5
    AMS
    0%
    1
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2
    Nya automobil är ju klockren! Prenumererar givetvis... (Fast det gjorde jag innan också)

    De händer väl att jag köper någon av de andra också, men endast i "nödfall".

    TV - Råd och rön för bilar
    Bilsport - Spoilernytt
    AMS - Trist Tysk

    Comment


    • #3
      Nya Automobil har helt rätt fokus! Bra.

      Jag gillar engelska biltidningar (UK) som:
      EVO
      TopGear
      CAR

      Dom har bra fokus på roliga bilar, flashiga bilder
      mycket roligt/fyndigt skrivet (engelsmän är sköna).

      /alex
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Just nu prenumererar jag inte något eftersom man sällan är hemma och har tid att läsa men i vinter brukar jag göra det och senast körde jag på Bilsport vilket jag tröttnade på rätt snabbt för mycket fjortistidning och mycket volvo senaste nummer som jag fick så det får va nog!

        Eftersom många påstår att Automobil är nått ska jag se till att bläddra lite i de får nämligen de mesta på jobbet men ingen tid att läsa
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Håller med, Automobil har helt klart blivit grym. Som den var för 9-10år sen faktiskt.
          Teknikens Värld har jag alltid läst, men de är bra griniga...

          Engelska Autocar och Car är ännu bättre, för att inte tala om AutoItalia :-)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tycker generellt att svenska tidningar saknar "det". Dvs i alla fall jag blir inte sugen på att läsa dom. Ofta saknas bra (och korrekt) info + att textmassan är tråkig att läsa. Mina två cent ;-)
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              quattroruote förstås ~ http://www.quattroruote.it/
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment

              Working...
              X