Announcement

Collapse
No announcement yet.

MG-Rover?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MG-Rover?

    är inte 100 uppdaterad på ämnet MG-Rover...
    hört att det snackats om uppköpning av kineser som struntade i det, ineffektivitet och konkurs,. men är det final?? har MG verkligen gått i konkurs?!?
    va händer isåfall med mg ägarna?
    var finns reservdelar?, service? osv..

    anledningen att jag frågar är att far min funderar på att köpa ny bil.. så han bad mig om min åsikt. tittade lite på blocket och såg rubriker som:
    MG ZT 2,5 V6 Aut Ny! Obs! 126.000 i Rabatt -05
    http://www.blocket.se/view/6737942.h...l=0&c=1&city=0


    åsikter och fakta tack! =)
    " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

    Fiat Coupe 20vt

  • #2
    Ja de har gått i konkurs, men eventuellt kommer det kinesiska företaget Nanjing som köpte namnet att börja med en bilproduktion i England förutsatt att de får engelskt statsbidrag, annars kommer de väl att tillverkas i öst?!

    Hur som helst så är ju reservdels försörjningen tryggad genom ett norskt företag?! samt att även garantierna fortsätter att gälla, vissa handlare har ju köpt upp kvarvarande lager och säljer bilar till kanon pris får man ju säga!

    Så visst kan man få en tuff/udda ny bil till ett bra pris tycker jag i alla fall, sen kanske man kan sätta ett frågetecken om hur andra handsvärdet kommer att bli..
    (Min far tittade också på dem)

    /H

    Comment


    • #3
      okej.. tack för svaret!
      så man har forfarande möjlighet att serva på olika ställen i landet?
      är det bestämt hur länge det norska företaget kommer stå för reservdelar??


      PS: va bestämde sig din pappa för att göra tillslut då?? anledning? =)
      " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

      Fiat Coupe 20vt

      Comment


      • #4
        Ja reservdelsförsörjningen skulle vara "tryggad" som det heter, antar att de kommer att hålla ett sortiment för en längre tid, får man ju hoppas! Service skall väl gå att få på de ställen som hade den förut tror jag, vet inte riktigt där..

        Hur som helst så är min far kvar i Fiat träsket :-) Det har inte blivit något byte än för han, men det finns ju nya bilar kvar än..
        Själv tycker jag att MG (ZT TT??) versionen av Rover 75 kombin med V8 är bra cool, var inne och provsatt en sådan, gillade den!
        Kändes udda och bra tyckte jag plus att den har bakhjulsdrift och 260 hk..

        /H

        Comment

        Working...
        X