Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastbilskörkort?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lastbilskörkort?

Någon som vet om det är dyrt att ta lastbilskörkort(C, CE)? nån som har någon annan erfarenhet av detta så får ni gärna dela med er =)

tar studenten till sommarn, och leker lite med tanken att ratta lite lastbil nått år innan jag pluggar vidare.
    " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

Fiat Coupe 20vt

Sketdyrt. När jag tog mitt i lumpen sas det att lappen kostade cirka 30000 kr.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Man kan i vissa kommuner, om man e lite envis
      tjata tills sig på A-förmedlingen att dom står för
      det för att få ut dig i arbetslivet...men då får man
      stå på sig....
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

Comment

Se då till att du ADR oxå, farligt gods...används rätt ofta av företagen
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Comment

Visste ni att man inte får (som företag) köra vanliga lysrör i lastbil
          utan ADR tillägget? rätt dumt...
          Fiat Coupe 16vt -95
          Depå - Projekt tråd - Garaget.org

Comment

wtf

30K!?!
            okej, det hade jag kanske inte riktigt räknat med :S tror ni det är lätt att få jobb när man e färdig?
            räknar med att vidareutbilda mig inom 3år ungefär. är det värt tycker ni eller ska man ta lite ströjobb isället.. 30lök är ändå tung skit...

Fiat Coupe 20vt

Comment

Tror inte det är så dyrt... ring och kolla upp det.

http://www.gronlunds.com/ håller på med C-kort!

Att få Arbetsförmedlingen att betala något är svårt idag! Man måste vara lååååångtids arbetslös för att de ska reagera och ändå är de svåra att göra med. Mitt tips är att försöka undvika arbetsförmedlingen och göra allt på eget hand! Jag talar av egen erfarenhet!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Ska du ta kort ska du kolla in CE behörighet. De flesta vill nog att du ska kunna köra lastbil med tungt släp.
                Hittade en sida med lite priset

http://www.helgemostrafikskola.nu/inten-c.html
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

okej. tack så mycket för hjälpen.
                  var ändå aningen dyrare än jag trodde:S
                  paketpriset för C var 11 875kr, och för CE 20.850k... och vad jag förstår så måste man först ta C innan man ens får börja på CE...får se vad det blir av mig, men är inte riktigt lika sugen nulängre när man får i bästa fall betala 30K bara för att komma igång =7

menmen, jag får nya ideer varje dag om vart jag ska göra till hösten. någon som har hört nått om att jobba som yachtcrew? =)

Fiat Coupe 20vt

Comment

Originally posted by GlennE
                    menmen, jag får nya ideer varje dag om vart jag ska göra till hösten. någon som har hört nått om att jobba som yachtcrew? =)
                    Massvis. Alla slutar med att dom gick av båten utan lön och fick ta flyget hem.
                    Porsche Boxster S 2002

Comment

Fick veta av en vän som kör lastbil att man kan få dispans för 24 meters bil även om man bara har C-kort. Gäller enbart om det är en dragbil med släp, och inte en sån där lasbil med "inbyggt" släp som man sedan hänger på ett till släp på.
                      Det är ju en smula billigare med enbart C-kort, så detkanske kan vara en ide.

Panda 169

Comment

Originally posted by TobbeC
                        Massvis. Alla slutar med att dom gick av båten utan lön och fick ta flyget hem.
                        utveckla tack! :O

Originally posted by Jim
                        Fick veta av en vän som kör lastbil att man kan få dispans för 24 meters bil även om man bara har C-kort. Gäller enbart om det är en dragbil med släp, och inte en sån där lasbil med "inbyggt" släp som man sedan hänger på ett till släp på.
                        Det är ju en smula billigare med enbart C-kort, så detkanske kan vara en ide.
                        joo det kan kanske va en ide! för 30K är lite väl asså. men får se. först är det studenten. får bestämma mig under sommarn vad jag ska göra =)

Fiat Coupe 20vt

Comment

Originally posted by GlennE
                          utveckla tack! :O
                          Utveckla vad? Att det inte finns några kollektivavtal och att ifall arbetsgivaren inte vill betala så brukar ända sättet att få han att ändra sig att dra han inför domstol i det land båten är registrerad?
                          Porsche Boxster S 2002

Comment

Originally posted by TobbeC
                            Utveckla vad? Att det inte finns några kollektivavtal och att ifall arbetsgivaren inte vill betala så brukar ända sättet att få han att ändra sig att dra han inför domstol i det land båten är registrerad?
                            (..eller ett välplacerat njurslag följt av ett pung-vridar-grepp...) ;-)
                            nee men finns ju seriösa aganceys(svavningen?), som borde backa upp en. och man märker nog ganska snabbt om det är ett seriöst ställe eller inte. sen brukar dom som äger båtarna vara rättså välbärgade, så det borde inte vara några problem med pengar. visste ni att ingångslönen är 25k. jäkligt bra.

Fiat Coupe 20vt

Comment

Om man nu inte får pengarna så kan lönen ju vara hur hög som helst.
                              (Alltid lika optimistisk... ;-) )

Panda 169

Comment

Working...
                              X