Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyskland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyskland

    Tjena boys and girls.

    Eftersom det finns en del som verkar ha importerat sina bilar från Tyskland, så kanske ni också känner till vissa trrafikregler lr var man kan läsa mer?

    Har nämligen hört att det ska vara lag på att bära med sig förstahjälpen-låda,reflexväst och brandsläckare i bilen...
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Jepp har också hört det. Kolla på vv.se, där borde det stå något. Eller Motormännen.....
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      inge släckare... men triangel, reflexväst, försthjälpen, skatt/reg/förspapper sak finnas om dom kollar dig...
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #4
        Jaha okej, då tackar ja. Jobbigt de där, me tanke på att man ska genom fler länder o vette fan vilka aktuella riktiga regler som tillämpas. Har åkt många ggr men aldrig blivit stoppad.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          Dom reglerna behöver väl inte du som turist följa iaf? Dom svenska lagarna gäller ju för dej vid sånna petitesser så att säga.


          MVH//PP
          Porsche 996 C2 -00
          Volvo V60 D3 -12

          Comment


          • #6
            Det kannske man skulle vilja tro, men vette fan om de stämmer, eftersom jag vet personer som i österrike t.ex. blivit stoppade och utfrågade bl.a efter reflexväst och fick då 100€ böter.
            Själv visste ja inget om snökedjor i vintras i ungern, ändå var ja nära på böter (de va en förlåtande polis).

            Visst, det är alltid en god sed att ha en förstahjälpen låda iaf, inte dåligt o ha reflexväst o brandsläckare heller iofs. Men man vill ju gärna veta var längs vägen det verkligen är lagstadga.
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #7
              dessa reglar har jag oxå hört om helvete heller att jag släpar med mig mer än vad som krävs i Sverige. Javla pundare ska bara försöka klå oss turister på allt inte nog med alla vinjetter och vägskatter vi betalar. Jag vägrar helt enkelt och inte många gånger man blev stoppad utomlands om man sköter sig på vägarna.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Har du rest ner till Bosnien med Coupen? =)
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Joksi
                  Har du rest ner till Bosnien med Coupen? =)
                  Nej men med Stilon!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Trevligt trevligt =)

                    Ja åker ner nu på torsdag =)
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Joksi
                      Trevligt trevligt =)

                      Ja åker ner nu på torsdag =)
                      Bränn på genom Tyskland och ännu mer genom Kroatien om du åker den vägen. Kroaterna har bättre vägar än tyskarna tycker jag... Stilon orkade inte mer än 215km/h fullastad
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        min arbetskamrat lånade min förstahjälpen när han skulel till bosnien. Han va tvungen att ha den annars fick han böter sa han. Utlandets regler gäller för turister oxå... får itne åka från platsen förrän du betalat böter...
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Indian
                          min arbetskamrat lånade min förstahjälpen när han skulel till bosnien. Han va tvungen att ha den annars fick han böter sa han. Utlandets regler gäller för turister oxå... får itne åka från platsen förrän du betalat böter...
                          Bosniens poliser är lättare att muta än ett litet barn! De väntar sig att du ska betala de för att låta dig vara.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Jo ja vet, funkar samma me mutor i Serbien typ. Ja ska nämligen till Serbien =)
                            Så ja brukar åka Tyskland-Tjeckien-Slovakien-Ungern o slutligen Serbien.

                            Men ja får la ta å fixa en förstahjälpen låda ändå, och reflexväst och brandsläckare. Skit samma. Så irriterad e jag bara.

                            Dock e ja alltså inte orolig för Serbien, blir stoppad ofta där trots allt frågar de inte efter något mer än körkort, pass, bilpapper och grönt kort. Aldrig blivit tillfrågad om ngt annat på 3 somrar där nere.

                            Mest orolig för tyskarna och tjeckerna och så, vad gäller de här sakerna...har iofs aldrig blivit stoppad där heller men men
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 84jr0
                              Bränn på genom Tyskland och ännu mer genom Kroatien om du åker den vägen. Kroaterna har bättre vägar än tyskarna tycker jag... Stilon orkade inte mer än 215km/h fullastad
                              Hehe, nej såpass blir d inte...brukar allt som oftast hålla 150-160, d har väl blivit nnån mils vända uppåt 200+ för skojs skull också, men bara ytterst lite. Tycker att 150 ca räcker gott o väl, marschfart, Toyotan pallade ju 220 lätt med full packning och 2 passagerare.

                              Coupén har ja inte lyckats komma upp i mer än 200-205km/h själv i bilen, vid två tillfällen.
                              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                              Mvh
                              Joksi

                              ¤ Garaget.org

                              ¤ Joksi.net

                              Comment

                              Working...
                              X