Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gatrace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gatrace

    Var ute och spanade lite gatrejs i Danmark. Skoj och många bilar, men för lite körning och sen kom polisen förbi vilket förstörde allt. ;-)
    Vad viktigare är att jag fick provköra en ganska kraftigt trimmad Delta Integrale 16v... Tycke uppstod på en gång och jag blev djupt förälskad när varvräknaren passerade 4,000 rpm. Enligt ägaren ska den ca. 400Hk, och det kan jag varken säga bu eller bä om men nog f*n sköt den på.
    Var lättare än jag trodde att köra med 4 puckad sinterlamell, även om ett normalt dragläge lyste med sin frånvaro.

    Men ändå, gatrejs är bättre på andra sidan bron (Sverige), trots den goda uppslutningen så kör danskarna allt för lite.

    Panda 169

  • #2
    I Stockholm kör de på rätt friskt många gånger utan publik men även med publik. Publiken förvirrar polisen så att inte vet var de ska ta vägen. Polisradion lyssnar alla arrangörer på så vet man var polisen håller hus. Dock tycker jag det är tråkigt att köra rakt fram dessutom med 1000hk jänkare.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment

    Working...
    X