Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu för tiden bjussar de väl bara på tre kilometer som ligger inom ramen för felangivelse på radarn.
    Försökte pruta lite när jag åkte dit:
    - Du får te kilometer, fick jag till svar.
    Känns som det kvittar.
    Skulle ju va lite tröst i misären om man skulle få videon om man blivit filmad. Men det tror jag knappast.
    /Mattias

    www.barchetta.se

    Comment


    • #17
      Läste här att snuten skulle va på g så ja tog de lungt nu när ja åkte ner till kalmar i helgen .. va en audi som låg o tröck i baken så ja släppte förbi han o hängde efter sen i 110-120 på 90 väg o tjoflöjt stog snuten där men som tur va ( mer för audin ) så höll dom på å packa ihop
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #18
        Ett varningens finger

        Kan vara farligt att ligga och trycka bakom någon som kör fort. Man kan torska lika mycket som den som ligger framför. Har själv råkat ut för det med motorcykel.
        Inget kul alls...
        Ni kommer väl till sportbilens dag i Linköping på söndag?
        /Mattias

        www.barchetta.se

        Comment


        • #19
          Re: Ajdå...

          Enligt Motormännens jurist är "varningar" (prickar?) i praktiken ogiltiga och kan ignoreras - dels pga att man inte kan straffas två gånger för samma brott (dvs om du redan betalat böter), dels pga att det svenska varnings-systemet står i strid med EUs regler.
          När jag var i kontakt med Motormännens jurist - för ett halvår sedan - sade han att det svenska varnings-systemet kommer att avskaffas inom en snar framtid. Sedan vet jag inte vad som har hänt.
          /m

          Originally posted by MoorFlax
          Vet du hur det ligger till med prickar och sånt där, hur länge prickarna följer med osv.
          Misstänker att jag ligger risigt till.
          Skiiit oxå...

          Comment


          • #20
            Re: Re: Ajdå...

            Originally posted by panda4x4
            Enligt Motormännens jurist är "varningar" (prickar?) i praktiken ogiltiga och kan ignoreras - dels pga att man inte kan straffas två gånger för samma brott (dvs om du redan betalat böter), dels pga att det svenska varnings-systemet står i strid med EUs regler.
            Pust... ´Det var ett tevligt besked!
            Tack så jättemycket!
            /Mattias

            www.barchetta.se

            Comment


            • #21
              Nja..

              Kan säga att jag iallafall drabbats av varningsprickarna! Fick prick i maj -00 och tillsammans med den andra pricken (och 29km för fort) i sept. -01, så drogs kortet!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Originally posted by Alfaanders

                Var alldeles för arg för att fråga.... och samtidigt glad för att jag hade "lappen" kvar! 139km/tim!! Tror att den snälle konstapeln bjussade på nåra km.... Detta hände -95, men jag minns det som igår:-/
                måste bara ge mig in i debatten o meddela att ja varit av med lappen 3 gånger o i 3 år i rad ... ungefär vid samma årstid ... första gången ... E6:an vid varalöv utanför Ängelholm , andra gången E4:an vid Jönköping, och 3:e E6:an utanför Helsingborg ... alla gånger 141 km/h ... varje gång 3 mån men ja protesterade o fick ner det till 1 mån ... nu har ja kört "lagligt" i 4 år efter det och tror det är nästa år som sista pricken försvinner ... hehe .... inte bra ...

                Coupé 16v Turbo -96
                Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                Comment

                Working...
                X