Announcement

Collapse
No announcement yet.

mc kort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mc kort?

    Är det nödvänding att ha?
    Länge funderat på att skaffa en liten leksak.
    Man blir endå av med det om man stannar när blå farbrorn vill att man ska stanna..

    kollat lite på blocket o något i den här stilen kanske?

    http://www.blocket.se/vi/8899368.htm?ca=9_s

  • #2
    Re: mc kort?

    Originally posted by Blinkblink
    Är det nödvänding att ha?
    Länge funderat på att skaffa en liten leksak.
    Man blir endå av med det om man stannar när blå farbrorn vill att man ska stanna..

    kollat lite på blocket o något i den här stilen kanske?

    http://www.blocket.se/vi/8899368.htm?ca=9_s
    Byter bort coupen rakt av mot en R1-a Dock har jag inget MC kort men har drömt mycket om det. En dag då blir det båge för mig!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Sporthoj i all ära, men ska man ha två hjul är det offroad cykel som gäller. Har iaf aldrig behövt körkort till mina crossar.... ;-)

      Panda 169

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jim
        Sporthoj i all ära, men ska man ha två hjul är det offroad cykel som gäller. Har iaf aldrig behövt körkort till mina crossar.... ;-)
        Tackar jag inte nej till! Vill man åka fort så blir det sporthoj.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          knappt shysst hoj!! :P

          jag har också planer på att ta mc kort!. fast vet inte om man vågar hoppa på en r1:a det första man gör med sina 175hk, man kan lätt ta sig vatten över huvudet.. själv har jag tittat lite på en ducati monster, gillar dom skarpt!..
          pappa vill såklart att jag ska köpa en glidare så han kan låna den också, hmm.. visst det hade vatt lite skoj att köra runt och lyssna på Bad to the Bone hela dagarna
          " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

          Fiat Coupe 20vt

          Comment


          • #6
            Blinkblink: Självklart du ska ha ett mc-kort. Jag har funderat på detta jääääääätte länge men aldrig kommit till skott. Kanske nästa år...........

            GleenE: Jag är rätt såld på Ducati jag med. Härligt ljud ur Twin-motorn
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Kan inte låta bli...

              Ducati Desmosedici RR
              Attached Files
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Ja! Klart ni ska ta MC-kort! Men skaffa då Italienska hojjar.

                Står nån i valet och kvalet så börja med en 20 årig sporthoj i 20kkr-klassen. Billig försäkring, billiga tillbehör. Kör som svin första sommaren och känn efter om det är kul. Lägg många mil på vägarna och få erfaranhet. Sälj året efter för 20kkr och köp en fränare hoj.

                Nu tycker ju säkert nån att jag är tråkig. Tyck det. Jag vill bara inte att mina Fiat-vänner ska förolyckas.
                EKKEPEKKE

                Marea W 1,6 -00
                Panda 4x4 -88 -såld
                Aprilia ETV-1000 -01

                Comment


                • #9
                  .

                  jo mc kort kan vara bra då får man lära sig grunderna o så.

                  Men aldrig en reg skylt på en motorcykel.. vet hur lätt det är o råka köra lite förfort med bilen.. även om man försöker så woops ibland..

                  Sen är man lite för beroende av det där wrroom pysh ljudet också.

                  Det knottrar sig på minna armar när jag hör en motorcykel varva lite så kan tänka mig att det är ett mycket farligt gift om man jämt varvar


                  Kan inte föreställa mig hur det är med en sporthoj eller vanlig hoj, men 30 km/h för fort lär juh inte vara någonting alls?

                  Aldrig åkt motorcykel, men det ser häfftigt ut och låter härligt.

                  Och de där snajsiga bakhjulskörningarna som man får se ibland mumms


                  Sen är man vell lite av ett speedfreak kanske, lite bara

                  Ps: jag är bara en pojkspoling som vill ha leksaker som ska gå så fort som möjligt på så kort tid som möjligt.
                  Last edited by Blinkblink; 1 August 2006, 20:49.

                  Comment


                  • #10
                    När man åker där ute på E4 en sommar kväll och plötsligt ser man antal sporthojar i backspegeln, de swischar förbi en och man försöker hänga på men de är bättre på omkörningar och försvinner snabbt då sitter man bakom ratten på coupen och drömmer sig bort. Sporthoj ÄR LIVET.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      stanna för farbror blå? det är bara till att plocka skyltarna och ge gärnet, enda sättet att bli stoppad är att kracha själv

                      skämt o sido, det är en sådan här man ska ha
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Jag tog mitt kort för ett par månader sen och har köpt mig en R1 -02....å det e nog det roligaste man kan göra...när man väl har gjort det så ångrar man sig aldrig....
                        Fiat Coupe 16vt -95
                        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                        Comment


                        • #13
                          Självklart ska man ha mc kort! Har själv ett stort mc intresse! Började som knatte med cross fortsatte uppåt sen enduro offroad sporthoj! Numera mest enduro och offroad! Kul som f-n att smiska grusväg o skog! Därav mitt alias!

                          Comment


                          • #14
                            När alla andra visar bilder på snygga hojar så här kommer en...
                            oj det var visst min
                            Attached Files
                            Fiat Coupe 16vt -95
                            Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                            Comment


                            • #15
                              Bakifrån:
                              Attached Files
                              Fiat Coupe 16vt -95
                              Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                              Comment

                              Working...
                              X